بهترین جاذبه های مالزی که باید ببینید

مالزی در مقایسه با کشورهای جنوب شرق آسیا سرزمین گسترده‌ای است. سرزمینی که طی دهه‌های گذشته مسیر توسعه و پیشرفت را برگزیده و در حال حاضر یکی از مقاصد گردشگری مهم در این منطقه است. بازدید از مالزی تجربه‌ای جذاب و خاطره‌انگیز برای مسافران تور مالزی  خواهد بود. در این مقاله وب‌سایت آژانس مسافرتی و گردشگریزیما سفر پارس ،می‌خواهیم شما را با بهترین جاذبه های مالزی آشنا کنیم.

 

 

بازدید از برج‌های دوقلوی پتروناس

یکی از برجسته‌ترین جاذبه های مالزی برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور است. برج‌های دوقلوی پتروناس به وسیله یک پل زیبا به یکدیگر متصل هستند. پلی که مرتفع‌ترین پل دو طبقه جهان نام گرفته است. برای کسانی که از ارتفاع ترسی ندارند؛ قدم زدن روی این پل و مشاهده تصاویر شگفت‌انگیز و بی‌نظیر شهر کوالالامپور را به شدت توصیه می‌کنیم.

شرکت در کلاس آشپزی

در کنار تایلند، از نظر من مالزی دارای بهترین غذاها در جنوب شرق آسیا است. اگر شما هم به تجربه غذایی کشورها و فرهنگ‌های مختلف علاقه دارید؛ علاوه بر اینکه در مالزی می‌توانید تجربه چشیدن طعم‌های تازه و خوشمزه را داشته باشید؛ می‌توانید در کلاس‌های آموزش آشپزی مالایی شرکت کنید. این کلاس‌های کوتاه‌مدت تجربه جذابی برای علاقمندان به آشپزی خواهد بود.

 

 

به پارک ملی تامان نگارا بروید

تماشای یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی جهان، که عمر آن حدود 130 میلیون سال تخمین زده می‌شود؛ قطعا جذابیتی دوچندان و تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای علاقمندان به طبیعت و گشت و گذار است. این پارک ملی فضایی عالی برای قدم زدن و پیاده‌روی و البته تفریحات مهیج‌تری مانند صخره‌نوردی و قایقرانی است. همچنین اگر عاشق کوهنوردی هستید؛ کوه‌های اطراف این جنگل فرصتی عالی برای تجربه کوهنوردی در آب و هوای مالزی است.

بازدید از غارهای باتویی

از دیگر جاذبه های مالزی غارهای باتویی است. غارهای باتویی در واقع از سه غار با ساختار آهکی تشکیل شده است. کاربرد این غارها در گذشته کاملا مذهبی بوده است؛ و جذابیت اصلی غار معبدی است که در آن قرار دارد. برای رسیدن به معبد باید 272 پله را جلو بروید. البته جذابیت و گیرایی این فضا به میزانی است که اکثر بازدیدکنندگان تصمیم می‌گیرند که این پله‌ها را بپیمایند. همچنین اگر برای جشن Thaipusam در مالزی و این غار حضور داشته باشید؛ می‌توانید از نزدیک با آیین‌های آنها آشنا شده و هزاران نفر از متوسلان معبد را که با خود هدیه آورده‌اند، مشاهده کنید.

 

 

غرق شدن در روستای فرهنگی ساراواک

روستای ساراواک بهترین مکان برای غرق شدن در فرهنگ غنی مالزی است. گروه‌های فرهنگی مختلفی در این مکان حضور دارند؛ و نمایش‌ها، کارگاه‌های موسیقی، آثار هنری و... از جمله مواردی است که در ساراواک منتظر شما هستند. ساراواک تفاوت‌هایی عمده با کوالالامپور یا پنانگ دارد؛ اما قطعا ارش بازدید آن برای علاقمندان به فرهنگ، هنر و تجربه بسیار زیاد است.

آرامش در جزیره لنکاوی

اگر فرصت کمی برای بازدید از جاذبه های مالزی دارید و قصد دارید رفتن به چند مورد را حذف کنید؛ مراقبت باشید که لنکاوی در این فهرست قرار نگیرد. بازدید از لنکاوی برای هر مسافرتور مالزیواجب است. در واقع تور مالزی بدون بازدید از سواحل درخشان و جذاب لنکاوی تور نخواهد شد. پس توصیه می‌کنیم تجربه قدم زدن و انواع تفریحات آبی و ساحلی در لنکاوی را با هیچ چیزی در سفر مالزی عوض نکنید.

 

 

تماشای هنر خیابانی در پنانگ

آخرین کاری که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به مالزی از یاد نبرید؛ تماشای هنر خیابانی در پنانگ است. نقاشی، موسیقی و رقص خیابانی در پنانگ از کارهای معمول است. همچنین این شهر، شهری سرگرم‌کننده و جذاب برای قدم زدن و کشف چیزهای مختلف است. علاقمندان به هنر قطعا از دیدن فضای پنانگ لذت خواهند برد.

با تماس با کارشناسان مجرب آژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارس، از مشاوره رایگان برای  تور مالزی لحظه آخری  استفاده نمایید و از  آفر تور مالزی  باخبر شوید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 428
برچسب ها :

تاريخ : دوشنبه 30 مهر 1397 | 2:58 | نویسنده : زیما سفر پارس |
5 جاذبه گردشگری شهر متسختا در گرجستان

یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری کشور گرجستان شهر متسختا است. شهری در نزدیک تفلیس پایتخت گرجستان که توصیه می‌کنیم در صورت سفر با تور گرجستان حتما بازدید از آن را در برنامه خود بگنجانید. متسختا پایتخت باستانی قلمرو شرقی گرجستان از قرن سوم تا قرن پنجم میلادی بوده است. محلی که مسیحیت به عنوان دین رسمی پادشاهی آن زمان معرفی شد؛ و همچنان به عنوان دفتر مرکزی کلیسای ارتدوکس گرجستان عمل می‌کند. متسختا شهری بسیار کوچک است و از تفلیس تنها 20 دقیقه فاصله دارد. در این شهر هیچ هتل درجه یکی را پیدا نخواهید کرد؛ و خبری از مراکز خرید شیک و مدرن نیست. اما آنچه در این شهر شما را به خود جذب می‌کند؛ یک بلیط مستقیم به قرن پنجم میلادی و آشنایی با فرهنگ، تاریخ و معماری آن دوران است. در این نوشته وب‌سایتآژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارس، می‌خواهیم شما را با بهترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر متسختا آشنا کنیم.

صومعه جواری Jvari

صومعه Jvari به عنوان "صومعه صلیب" نیز ترجمه شده است. صومعه‌ای که در قرن ششم هجری و ظاهرا به صورت تصادفی به شکل صلیب ساخته شده است. این صومعه در یک کوهستان و با دید عالی به رودخانه‌های مکتاری و آراگوی و همچنین شهر متسختا قرار دارد. این صومعه توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است؛ و بهترین جا برای بازدید از معماری قرون وسطی اروپا است. توجه داشته باشید که این محل در سراسر روزهای سال در معرض ورزش شدید باد است. پس آمادگی آب و هوای خاص آن را داشته باشید.

 

تور گرجستان

 

کلیسای سوتیتسشولی Svetitskhoveli

سوتیتسشولی مسلما معروف‌ترین کلیسای جامع کشور گرجستان و البته یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای این کشور است. شرایط مکانی سخت نتوانسته است چیزی از زیبایی این کلیسای قرن بیستمی کم کند؛ و این معبد به دلیل معماری باشکوهش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

این کلیسا مرکزی مذهبی برای همه مسیحیان بوده است. همچنین افسانه‌های زیادی درباره این کلیسا وجود دارد؛ از جمله اینکه ردای عیسی مسیح در این مکان دفن شده است. نقاشی‌های موجود در کلیسا که متعلق به قرن 11 است؛ به شما اجازه می‌دهد که با زیبایی‌های گرجستان باستان آشنا شوید. بازدید از این کلیسا برای هر توریستی شگفت‌انگیز خواهد بود.

 

تور گرجستان

 

قلعه Bebris Tsikhe

این قلعه تاریخی در کوهستان شمالی شهر متسختا قرار گرفته است. قلعه‌ای با 1500 متر مربع مساحت، که اگرچه بخش‌هایی از آن آسیب دیده است؛ اما هنوز هم چشم‌انداز باستانی قلعه به خوبی نمایان است. وقتی برای بازدید از این قلعه به آنجا رفتید، مطمئن شوید که از بالای آن به پایین و فضای اطراف نگاه کنید. تضمین می‌کنیم که نفس شما از زیبایی‌های اطراف در سینه حبس خواهد شد.

 

رستوران گجاری

 

رستوران گجاری

گجاری یک رستوران است که فضای زیبایی برای مشتریانش فراهم می‌کند. کلمه گجاری از قرن 11 آمده است؛ و به رسمی سلطنتی که معمولا از پادشاه دریافت می‌شود، اشاره می‌کند. نام جذاب آن و همچنین اجرای آرامش‌بخش و زنده از نوازندگان گرجستانی، تضمین می‌کند که خلق و خوی شما برای یک شب عجیب و غریب در بهترین حالت خود باشد. البته صرف غذای خوب و معقول تنها دلیل رفتن به این رستوران نیست. چرا که این رستوران برای غذاهای با کیفیت بالا از کشورهای مختلف و همچنین غذاهای سنتی گرجستانی، در سراسر جهان شناخته شده است.

کلیسای سامتاویسی

 

کلیسای سامتاوبیسی Samtavisi

این کلیسا یک نمونه باشکوه از معماری قرون وسطایی گرجستان است؛ که قدمت آن به قرن 11 میلادی می‌رسد. از آن زمان سامتابیسی چندین بار توسط زمین‌لرزه آسیب دیده و در قرن 15 و 19 بازسازی شده است. هنگام بازدید اطمینان حاصل کنید که دیوار شرقی کلیسا را بررسی کنید. زیرا این تنها بخشی است که دوباره ساخته نشده است. در نتیجه شامل برخی از طرح‌های اصلی است؛ که در طول ساخت و ساز اصلی کلیسا در هزار سال پیش اجرا شده است.

زیما سفر پارس مجری  تور لحظه آخری گرجستان  و تور ارزان گرجستان  با ارائه خدمات با کیفیت در تمام سال.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 396
برچسب ها :

تاريخ : پنجشنبه 26 مهر 1397 | 2:06 | نویسنده : زیما سفر پارس |

در ادامه مطالب قبلی زیما سفر پارس در این مطلب هم به معرفی برخی دیگر از مناطق دیدنی و طبیعت بکر جزیره پوکت می‌پردازیم.
آژانس گردشگری و مسافرتی زیما سفر پارس مجری مستقیم تور پوکت با بهترین خدمات و کیفیت را برای علاقمندان سفر به پوکت ارائه می‌دهد.

تور پوکت و مناظر دیدنی و جذاب

13. جاده بانگلا

اگر دوست دارید به میهمانی و پارتی بروید، پس باید جاده بانگلا در پاتونگ را انتخاب کنید. این احتمالا معروف ترین منطقه Red light در تور پوکت و تایلند است. در آنجا نه تنها می توانید از نمایش های زنانه و پینگ پونگ دیدن کنید بلکه کافه های زیادی به همراه موسیقی زنده نیز وجود دارند مانند Hollywood و Illuzion که ترکیبی از نمایش و موزیک هستند.

مکان های دیدنی پوکت

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

جاده بانگلا در مسیر ساحل در پاتونگ واقع شده است. شروع آن در سوی دیگر خیابان از ایستگاه پلیس است. شما نباید این خیابان را از دست بدهید. در طول روز این یک خیابان معمولی است که اتومبیل ها از آن عبور می کنند است، اما به هنگام برگزاری "پارتی" تا ساعت 3 صبح بر روی وسایل نقلیه بسته می شود.

14. بوکس موی تای تایلندی

شاید شما مایل به تماشای مبارزه موی تای در تور پوکت باشید. این مبارزات محبوب ترین ورزش در تایلند است. این کشور دارای مناطق مبارزه کوچک و بزرگی در نقاط مختلف است که حتما در مدت اقامت‌تان دیر یا زود با آنها روبرو خواهید شد. خودروهای زیادی با استفاده از بلندگوهای نصب شده و گاهی خود مبارزان از دوستداران خود دعوت می کنند تا به تماشای مبارزات آنها بپردازند. گاهی اوقات اعلامیه ها و پوسترهایی جنگجویان در سراسر پاتونگ توزیع می شود شما نمی توانید آن را از دست بدهید! اگر دوست دارید مبارزات را تماشا کنید، من ورزشگاه Bangla Boxing را در پاتونگ به شما توصیه می کنم. این سالن در طبقه دوم واقع شده است و در حین مبارزه، فضای بسیار خوبی در آن حاکم است. این مبارزات معمولا از ساعت 9 شب تا نیمه های شب برگزار می شوند. معمولا مبارزات زیادی در طول شب برگزار می شود. قیمت بلیط ها از 1700 بات شروع می شود.

مکان های دیدنی پوکت

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

استادیوم در جاده Ratautit در پاتونگ واقع شده است. این همان خیابانی است که به ساحل کارون و کاتا منتهی می شود. در سوی دیگر شما یک بازار شبانه در مقابل بازار مواد غذایی تازه Banzaan را خواهید یافت.

15. بازار مواد غذایی تازه

در مقابل استادیوم Bangla Boxing بازار مواد غذایی تازه Banzaan در طول روز برقرار است. این یک بازار است که شما می توانید سبزیجات تازه، ماهی، میگو، خرچنگ، قورباغه و غیره را خریداری کنید. اگر در محل اقامت خود در آشپزخانه ندارید، می توانید به طبقه اول بروید و غذای آماده طبخ شده تازه خریداری کنید. شما می توانید در تور پوکت تعداد زیادی از رستوران ها را بیابید که غذای خوشمزه را با قیمت هایی ارزان عرضه می کنند. این طبقه از ساعت 7 صبح تا 5 عصر باز است. در مقابل ساختمان همچنین یک بازار با غذاهای مختلف و مغازه های کوچک وجود دارند که کوکتل، لباس و شیک های خوشمزه عرضه می کنند. شاید بتوانید اقامت خود در این منطقه را با تماشای یک مبارزه موی تای تایلندی در استادیوم بوکس ترکیب کنید.

مکان های دیدنی پوکت

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

برای کسب اطلاعات در مورد مسیرهای رانندگی لطفا به مسیر ذکر شده در شماره 14 بوکس موی تای نگاهی بیندازید.

16. آبشار کاتو

آبشارهای زیادی در پوکت مانند آبشار بنگ پا یا آبشار تونسای در شمال جزیره وجود دارند. یکی از مشهورترین آنها آبشار کاتو است که توصیه می کنم در تور پوکت حتما از آن بازدید کنید. این آبشار شامل سه بخش است. بخش اول که به راحتی قابل دستیابی است یک استخر بزرگ می باشد. در اینجا شما می توانید در آب خنک کمی استراحت کنید که یک تغییر دمای خوشایند در گرمای پوکت می باشد. قطعا آبشارها در فصول بارانی بسیار زیباتر هستند چرا که آب های بیشتری دارند.

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

کاتو در شرق پاتونگ و در مسیر شهر پوکت واقع شده است. اگر از پاتونگ به این منطقه می آیید، شما باید از تپه اول بالا بیایید و با توجه به تابلوهای راهنما به سمت کاتو و ایستگاه گاز (Caltex) رانندگی کنید و سپس فقط باید به سمت چپ و بازار کاتو بروید. پس از بازار به Soi Nam Tok Kathu (خیابان آبشار) خواهید رسید. رستوران ها و مغازه های زیادی وجود دارند، اما شگفت انگیزترین آنها Cable Ski و Palazzo می باشد. یک رستوران با نمایش های زنده که شبیه یک چادر سیرک است. در انتهای خیابان شما آبشار را خواهید دید.

17. تماشای هواپیماها در ساحل Mai Khao

در شمال غربی پوکت، ساحل مای خاوو واقع شده است که همچنین به عنوان فرودگاه ساحلی شناخته می شود و طولانی ترین ساحل جزیره است. این یک ساحل شنی به طول حدود 11 کیلومتر است که بازدیدکنندگان کمتری در تور پوکت از آن دیدن می کنند. با این حال، نکته خاص در مورد این ساحل این است که شما می توانید هواپیماهایی که از فرودگاه بین المللی پوکت بلند می شوند یا فرود می آیند را تماشا کنید. آنها دقیقا از بالای ساحل به فرودگاه نزدیک می شوند. اگر می خواهید چنین منظره ای را ببینید این ساحل یک تجربه شگفت انگیز خواهد بود.

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

برای رسیدن به ساحل، باید در امتداد بزرگراه 402 در جهت شمال به سمت فرودگاه رانندگی کنید. این یک راه طولانی است و گاهی اوقات وقتی که در آنجا مهمان نیستید، نمی توانید از طریق مسیر رفت و آمد به منطقه مسکونی ساحل بروید. شما می توانید به منطقه روستایی Turtle بروید که مسیر منتهی به آن به خوبی علامت گذاری شده است. درون این منطقه روستایی به دنبال تابلوهای راهنما به سمت منطقه تفریحی Mai Khao Dream Resort باشید. با دنبال کردن علائم راهنما نه تنها به این منطقه تفریحی بلکه به ساحل نیز خواهید رسید.

18. ساحل Nui در باشگاه اعضای خلیج Nui

مکان های دیدنی پوکت

این خلیج یکی دیگر از مناطق رازآلود تایلند است، اما متاسفانه کمی گران است. خلیج Nui یک خلیج خصوصی با یک باشگاه ساحلی برای اقامت گردشگران تور پوکت است. هزینه ورودی 300 بات به ازای هر نفر است. این مناطق مسکونی دارای چتر، کفپوش ساحلی، حوله، یک نوشیدنی و سونا در محل هستند. این ساحل کوچک تنها 120 متر طول دارد و بازدید کنندگان زیادی از آن دیدن نمی کنند شاید به دلیل گران بودن هزینه ورودی باشد! شن های ساحل کمی سفت است، اما آب آن کاملا شفاف و عالی است. در اینجا شما می توانید چند ساعت آرام و ساکت را در کنار اقیانوس صرف کنید. علاوه بر این، خلیج هر شب منظره فوق العاده ای از غروب خورشید را ارائه می دهد.

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

مسیر این ساحل مشابه شماره 12 به سمت چشم انداز کارون است. اما شما باید به مسیر خود ادامه دهید تا یک مسیر شنی به همراه یک تابلو بزرگ در سمت راست خود ببینید. شما باید از طریق این مسیر خاکی از تپه پایین بروید! مراقب باشید در روزهای بارانی ممکن است این جاده به شدت لغزنده باشد و حتی در یک روز عادی نیز باید با احتیاط رانندگی کنید.

" برای دریافت اطلاعات تور پوکت ارزان و تور پوکت لحظه آخری اکنون با شماره 02174634 با مشاوران ما در زیما سفر پارس تماس بگیرید "

برای خواندن قسمت اول و دوم این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید.

23 مکان دیدنی در تور پوکت – بخش اول

23 مکان دیدنی در تور پوکت – بخش دوم



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 385
برچسب ها :

تاريخ : چهارشنبه 25 مهر 1397 | 21:43 | نویسنده : زیما سفر پارس |
 بازدید از ارتش تراکوتا یا ارتش سفالی در تور چین

ارتش تراکوتا یا ارتش سفالی چین، مجموعه‌ای از هزاران مجسمه سرباز چینی با جزئیات و اندازه دقیق به همراه آرامگاه اولین امپراتور چین است. این ارتش شگفت‌انگیز نشان‌دهنده دقیق شرایط ارتش امپراتوری چین در سال‌های 476 الی 221 پیش از میلاد مسیح است. این سربازان ابتدا در قطعات کوچک‌تر ساخته شده و سپس مونتاژ و رنگ‌آمیزی شده‌اند. در این نوشته وب‌سایتآژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارسمی‌خواهیم به معرفی این جاذبه جذاب، برای علاقمندان  تور چین  بپردازیم.

سایت باستان‌شناسی ارتش تراکوتا یکی از بزگ‌ترین سایت‌های باستان شناسی جهان و یکی از بزرگ‌ترین کشف‌های باستانی در قرن بیستم است.

 

ارتش تراکوتا چرا و چگونه ساخته شد؟

 

اولین امپراتور چین (چانه) که نام کشور چین از آن گرفته شده است؛ دستور ساخت این ارتش سفالین را صادر کرد.

تئوری‌های مختلفی در زمینه چرایی ساخت بیش از 8 هزار مجسمه سفالی در این مجموعه وجود دارد. اما آنچه بیش از هر چیز به واقعیت نزدیک است؛ تفکر عجیب و سنتی امپراتور چین در زمینه محافظت از خود در دنیای پس از مرگ، توسط این ارتش بوده است. در واقع به همین دلیل هم ارتش تراکوتا با جزئیات زیاد و دقیقا در اندازه واقعی ساخته شد. ظاهرا پادشاه نمی‌خواسته به تنهایی بمیرد؛ و از بابت جهان پس از مرگ نگرانی‌هایی حس می‌کرده است.

تئوری دیگری نیز می‌گوید این ارتش برای نشان دادن شکوه امپراتوری چین ساخته شده است؛ که البته با توجه به نیمه تمام ماندن این پروژه پس از مرگ امپراتور، به نظر تئوری دور از ذهنی است.

درباره چگونگی ساخت ارتش تراکوتا اما اطلاعات دقیق‌تری در دسترس است. اولین اطلاع جذاب آن است که در ساختن این مجسمه‌ها بیش از 700 هزار نفر کارگر و استادکار مشارکت داشته‌اند. همچنین به نظر می‌رسد در ساخته شدن این مجسمه‌ها از ابزارهای ویژه‌ای استفاده نشده است؛ و هنر دست انسان، بیشترین نقش را در ساخت آنها داشته است.

هرکدام از سربازان ارتش تراکوتا حدود 1 متر و 80 سانت قد داشته و وزن آنها به 160 کیلوگرم می‌رسد. همچنین از شواهد چنین برداشت شده؛ که ساختن این مجموعه حدود 40 سال زمان برده است.

در نهایت هر جنگجو با نام مسئول ساخت آن مهر شده است؛ تا ردیابی هرگونه اشتباه ممکن باشد.

 

مراحل ساخت یک جنگجوی ارتش تراکوتا

 

به عنوان یک بازدیدکننده عادی اما کنجکاو به راحتی متوجه نکاتی جالب خواهید شد. به عنوان مثال بعضی از سربازان بدون سر هستند، اما بدن آنها کامل است. مطالعات نشان می‌دهد علت این امر ساخته شدن جداگانه بخش‌های مختلف و در نهایت مونتاژ آنهاست. در نتیجه بعضی سربازان کارشان ناتمام مانده است.

تفاوت در جزئیات چهره و اسلحه‌های جنگجویان نشان از این دارد که برای هر مجسمه قالب‌هایی جداگانه طراحی شده است. همچنین در سطح مجسمه‌ها از خاک رس استفاده می‌شده است؛ و پس از ساخت برای خشک شدن، مجسمه‌ها در کوره قرار می‌گرفته‌اند. استفاده از خاک رس به این دلیل بوده است که هنرمندان نقاش بتوانند چهره و بخش‌های مختلف مجسمه‌ها را رنگ‌آمیزی کنند.

نتیجه تمام این تلاش‌ها وجود حدود 8 هزار مجسمه جنگجو با جزئیات متفاوت و منحصر به فرد (درست مانند انسان‌های واقعی) است. هرچند با گذشت بیش از 2000 سال و در اثر فرسایش و رطوبت، اکثر سربازان رنگ اصلی خود را از دست داده‌اند.

 

ارتش تراکوتا چگونه کشف شد؟

 

کشف ارتش تراکوتا یکی از بزرگ‌ترین اکتشافات قرن بیستم است. نشان‌های اولیه این ارتش در سال 1974 طی یک حفاری برای چاه آب کشاورزی پیدا شد. در سال 1976 دو نقطه دیگر در فاصله 20 متری نقطه اول کشف شد؛ و پس از این بود که حفاری‌های باستان شناسان در این منطقه جدی‌تر شد. در نهایت در سال 1987 میلادی، یونسکو آرامگاه امپراتور اول چین و ارتش سفالی‌اش را به عنوان یکی از میراث فرهنگی جهانی انتخاب کرد.

برای بازدید از این شگفتی تاریخی باید به شهر شیان یانگ در چین بروید. بازدید از این محوطه باستانی می‌تواند یکی از عجیب‌ترین تجارب شما درتور چینباشد.

زیما سفر پارس مجری  تور چین ارزان  و تور چین لحظه آخری  با کیفیت مناسب و مطلوب می باشد. 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 354
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 24 مهر 1397 | 21:28 | نویسنده : زیما سفر پارس |

ماه عسل در هند

در ادامه مقاله قبلی برای افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند و برای ماه عسل خود به دنبال سفری خاطره انگیز و یک مکان زیبا هستند توصیه ما به شما  تور هند و بازدید از جزایر رویایی هند است. سفر به جزایر زیبای هند،  قدم زدن در طبیعت زیبا، شنا کردن و قایقرانی، بازدید از جنگل های سرسبز مطمئنا یک سفر بینظیر در زندگی شما خواهد بود.

جزایر زیبا برای عاشقان آب و محیط‌های خلوت

1. جزیره دیوباغ، کارناتاکا، یک زیبایی شگفت انگیز در دل طبیعت

این جزیره کوچک و هیجان انگیز که از درخت‌های کاجوارین پوشیده شده در خط ساحلی دریای عرب قرار دارد. جزیره دیوباغ مکانی عالی برای قدم زدن‌های بی پایان و رمانتیک، غروب و طلوع‌های محسور کننده، غذای دریایی تازه و زیبایی‌های بکر می‌باشد. جذابیت ساده، کوه‌های کوچک و تفریحگاه‌های لوکس این جزیره را به یکی از زیباترین و بهترین مکان‌های ماه عسل رویایی تبدیل می‌کند.

ماه عسل درهند

کارهایی که می‌توانید در ماه عسل خود در دیوباغ انجام دهید:

  • در طول ساحل به شیوه‌ای رمانتیک قدم بزنید.
  • در زیر نور آفتاب صبحگاهی شنا کنید.
  • یک قایقرانی رمانتیک را تجربه کنید.
  • غذاهایی دریایی خوشمزه را امتحان کنید.

2. لاکشادویپ، دریاچه‌های مرجانی فیروزه‌ای 

چنان به نظر می‌رسد که طبیعت لاکشادویپ را در بهترین حالت خود، به وجود آورده است. اینجا یکی از زیباترین جزیره‌های هند بوده و البته در میان بهترین مکان‌های ماه عسل در  تور هند برای ماه دسامبر قرار دارد. این جزیره در قسمت بیرونی ساحل کرالا قرار گرفته و توسط 4200 کیلومتر مربع دریاچه مرجانی و غنی از زندگی دریایی احاطه شده است. ده جزیره دارای سکنه که زوج‌ها می‌توانند در آنها اقامت کنند، شامل  آگاتی، آمینی، آندروت، بیترا، چتلات، کادمات، کالپنی، کاواراتی، کیلتان و مینیکوی می‌شود.

ماه عسل در هند

چیزهایی که می‌توانید در ماه عسل خود در لاکشادویپ به آنها بپردازید:

  • موج سواری، شنا، قایقرانی، غواصی، اسکی روی آب، کایاک سواری برای زوج‌هایی که به هیجان علاقه دارند.
  • بر روی آب‌های عمیق و نیلگون دریای غرب مسافرت کنید و غروب آفتاب زیبا را تماشا کنید.
  • شب هنگام درآب‌های مواج دریا بازی کنید.

جاهایی که می‌توانید در بیسنار از آنها دیدن کنید: جزیره کادمات، جزیره کالپنی، جزیره مرجانی بانگارام و جزیره مینیکوی.

3. جزیره‌های آندامان و نیکوبار، خط ساحلی خارق العاده و جنگل‌های سرسبز

آندامان یک بهشت جهانی بوده و ماه عسل در آن می‌تواند زندگی‌تان را برای همیشه تغییر دهد. با خط ساحلی محشر، جنگل‌های سرسبز و انبوه، کرناها و آب نیلگون آن، این مکان زوج‌های تازه ازدواج کرده را نه تنها از هند بلکه از سراسر دنیا به سمت خود کشانده است. آندامان همیشه یکی از بهترین مقاصد برای ماه عسلرویایی در ماه دسامبر بوده و هست.

کارهایی که می‌توانید در آندامان انجام دهید:

  • غواصی، شنای زیر آب با دستگاه هواکش، قدم زدن در ساحل، موج سواری، راندن قایق‌های موزی شکل، چتربازی با کمک قایق برای دوستداران ماجراجویی.
  • به همراه عشق زندگی‌تان جزیره‌های متنوع را بر روی قایق تفریحی کاوش کنید.
  • وقت غروب به سراغ قایقرانی بروید تا غروب خورشید را تماشا کنید و لحظه‌هایی شگفت انگیز داشته باشید.

جاهایی که می‌توانید در آندامان از آنها دیدن کنید: تعدادی از زیباترین مکان‌های آندامان شامل اینها می‌شوند: ساحل رادهاناگار، جزیره جولی بوی، جزیره راس، ساحل کالا پاتار، چیدیا تاپو، غارهای آهکی، ساحل فیل.

مکان‌های صحرایی برای ماه عسل زوج‌ها

ماه عسل در هند

1. جایسالمر، راجستان، یک سرزمین خارق العاده در صحرای بزرگ هند

آیا شما هم از آن نوع زوج‌هایی هستید که زیبایی صحرا را دوست دارند؟ اگر اینطور است، پس صحرای تار منتظر شماست. جایسالمر آخرین شهر بزرگ موجود در راجستان است و در قلب صحرای بزرگ هند جای دارد که مانند یک تکه جواهر می‌درخشد و در میان بهترین مکان‌های ماه عسل در دسامبر قرار دارد. گرمای خورشید در دسامبر، بازدهای لذت بخش در طول روز، یک آسمان تاریک به همراه ستاره‌های بیشمار و همسرتان در کنارتان، همه اینها چگونه به نظر می‌رسند؟ رمانتیک است، مگر نه؟! جایسالمر از آن دسته زیبایی‌هایی است که بلافاصله عاشقش خواهید شد و هر چه که برای یک ماه عسل تجملی نیاز داشته باشید در آن پیدا می‌شود.

کارهایی که می‌توانید در ماه عسل خود در جایسالمر انجام دهید:

  • به همراه شریک خود با جیپ و شتر سفر کنید.
  • خیره شدن به ستارگان در وسط بیابان می‌تواند تجربه‌ای بسیار رمانتیک باشد.
  • تاخت و تاز در تپه‌های شنی با استفاده از ماشین‌های غول پیکر و راندن موتورهای چهارچرخ می‌توانند هیجان بیشتری به سفرتان ببخشند.
  • چتربازی برای دیدن تار از نمایی دیگر.

جاهایی که در جایسالمر می‌توانید از آنها دیدن کنید: قلعه جایسالمر، باغ بادا، تپه‌های شنی سم، موزه میراث تار، دریاچه گادیسر، قلعه سلیم سینگ.

2. پوشکار، راجستان، شهری با شن‌های طلایی

پوشکار زمانی به عنوان یک شهر مقدس معروف بود و اکنون به عنوان یکی از بهترین مکان‌های ماه عسل در ماه دسامبر شناخته می‌شود. زیبایی خیره کننده پوشکار می‌تواند برای چشم و روحتان ضیافتی دل انگیر باشد. این شهر شگفت انگیز اصالت و زیبایی کهن خود را علی رغم بازرگانی شدن حفظ کرده است. شما می‌توانید در جشنواره‌های فرهنگی شرکت کنید و با شریک زندگی‌تان از یک قرار شام عاشقانه در قلب بیابان لذت ببرید. پوشکار نه تنها یکی از بهترین مکان‌های ماه عسل در دسامبر، بلکه انتخابی منحصر به فرد نیز هست.

ماه عسل در هند

کارهایی که می‌توانید در ماه عسل خود در پوشکار انجام دهید:

  • سفر با جیپ و شتر در بیابان
  • به همراه شریکتان با استفاده از بالون به اوج آسمان‌ها بروید.
  • برای دیدن مناظر زیبا تا راتناگیری پیاده روی کنید.
  • از رقص‌های کالبلیا لذت ببرید.

جاهایی که می‌توانید در پوشکار از آنها دیدن کنید:

دریچه پوشکار، نگا پاهار، باغ رزها، بازار سارافا، کیشانگار و من محل.

3. کوتچ، گوجارات، حتی نمی دانم چگونه آن را وصف کنم

کوتچ یک مکان خارق العاده بوده و احتمالا در بین بهترین مقاصد ماه عسل در ماه دسامبر قرار دارد. سرزمین ران بزرگ صحرایی سفید می‌باشد و زوج‌هایی که به دنبال سفرهای غیرعادی و در عین حال عاشقانه هستند باید به آنجا بروند. می‌توانید صحنه هیجان انگیز صحرای بی پایان را در زیر نور ماه تماشا کنید که امکان چنین چیزی در هیچ جای دیگری در هند وجود ندارد.

کارهایی که می‌توانید در کوتچ انجام دهید:

  • تماشایی‌ترین صحنه ممکن را در زیر نور سوسو زدن ماه تماشا کنید.
  • به یک تور حیات وحش بروید تا گونه‌هایی مانند باز، عقاب صحرایی و عقاب شاهی را از نزدیک ببینید.

جاهایی که می‌توانید در کوتچ از آنها دیدن کنید: چندین مکان بسیار محسور کننده در کوتچ وجود دارند مانند کالو دونگار، دریچه توپانسر، بندرگاه کاندلا، ساحل مندوی، موزه کوتچ، معبد بادرشوار جین، منطقه حفاظت شده بزرگ کوتچ، پارک آبی که می‌توانید در تور هند  بروید. امیدواریم که این ترکیب منحصر به فرد از بهترین مکان‌های ماه عسل  باعث هیجان شما شده و از همین حالا شما را به فکر  قیمت تور هند و خرید بلیط و رزرو انداخته باشد. به قلبتان آزادی عمل داده و اجازه دهید ماجرایی عاشقانه را در یکی از این مکان‌های ماه عسل در هند شروع کند.

" نگران هزینه سفر نباشید، می‌توانید با  تور هند ارزان  و  تور هند لحظه آخری آژانس گردشگری و مسافرتی زیما سفر پارس ماه عسل خود را در این مکان های فوق العاده سپری کنید "



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 328
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 24 مهر 1397 | 2:24 | نویسنده : زیما سفر پارس |

سفر به بالی

جزیره بالی، جزیره خدایان، بسیار شگفت انگیز است، که برای دیدن همه جای آن به یک تعطیلات کامل نیاز دارید که متاسفانه اغلب بازدید کنندگان  تور بالی چنین زمانی را در اختیار ندارند. اما با یک برنامه‌ریزی دقیق قبل از سفر، می‌توانید از بهترین مکان‌های طبیعی لذت ببرید.

بهترین مکان‌های طبیعی در سفر به بالی

هیجان پرواز با پاراگلاید را در بالی احساس کنید!

بدون شک یکی از بهترین کارهایی که در تور بالی می‌توانید انجام دهید پرواز با پاراگلاید در ارتفاعات Timbis است که در جنوب بالی واقع شده است و به شما اجازه می‌دهد از مناظر فوق العاده این منطقه از آسمان دیدن کنید. هنگامیکه بر فراز آسمان هستید از روی ساحل Pandawa نیز عبور خواهید کرد که باعث می‌شود بالی را از دید یک پرنده دیده و آن را تحسین کنید. دوربین GoPro خود را به همراه داشته باشید تا بتوانید بهترین عکسهای تعطیلات خود در طول عمرتان را شکار کنید! این منطقه قطعا بخشی از خاطرات به یاد ماندنی شما را در سفر به بالی رقم خواهد زد. خورشید در مقابل شما، دریا در زیر پای شما، خط ساحلی در کنار شما که افراد زیادی در آن پراکنده شده‌اند و از چشم اندازهای فوق العاده این منطقه لذت می‌برند.

سفر به بالی

در Lembongan & Ceningan حیات وحش بالی را کاوش کنید

پس از طی کردن کمتر از یک ساعت مسیر کشتی از سانور، منطقه بسیار زیبای Nusa Lembongan و خواهران آن Ceningan و Penida در انتظار شما هستند. این 3 جزیره دارای طبیعت بی نظیر و بکر، غواصی در سطح جهانی و شیرجه و یک پوشش گیاهی غنی می‌باشند. Nusa Lembongan یک منطقه مناسب توریستی برای گردشگرانتور بالیمی‌باشد، در حالی که Nusa Penida هنوز بکر باقی مانده است و ارزش دیدن دارد!

عکاسی از غروب خورشید در Tanah Lot

سفر به بالی

معبد Tanah Lot در ارتفاع 300 متری از ساحل و بر فراز سنگ‌های آتشفشانی عظیم قرار گرفته است. از منظره غروب خورشید و بازتاب آن در آب دریا عکس‌های فوق العاده‌ای می‌توانید شکار کنید. این مکان بهشتی برای عکاسان است و به سرعت نیز شلوغ می‌شود بنابراین اطمینان حاصل کنید که زودتر به این منطقه برسید و عکسهای حرفه‌ای از یکی از بهترین چشم اندازهای غروب خورشید در بالی بگیرید. بعضی از عکاسان حرفه ای که در بالی مستقر هستند، تورهای عکاسی متعددی را برای کشف مکان‌های کمتر بازدید شده توسط توریست‌ها مانند کوه آگنگ، مراسم سنتی بالی و معابد باستانی و غیره پیشنهاد می‌دهند.

یک بعد از ظهر را در Bukit سپری کنید و از غروب آفتاب در Uluwatu لذت ببرید

پس از گذراندن یک بعد از ظهر ایده‌آل در باشگاه ساحلی Finns، یک نقطه پنهان در ساحل در نزدیکی Uluwatu، تجربه‌ای منحصر به فرد از تماشای ساحل بکر در نزدیکی معبد Uluwatu را برای شما ارائه می‌دهد. در این مراسم سنتی قهرمانان محلی بالی مراسم سنتی آتش را با ریتم ترنس، بدون تجهیزات و با صدای مردانه انجام می‌دهند. این یکی از معروف‌ترین اجراها در بالی است و باید در سفر به بالی حتما از آن دیدن کنید!

در کف دریای سانور، با یک کلاه ایمنی دریایی قدم بزنید

در سفر به بالی بدون تجهیزات غواصی به درون دریا شیرجه بزنید و فقط یک کلاه مخصوص همراه داشته باشید که امکان نفس کشیدن در زیر آب را به شما می‌دهد و می‌توانید از دنیای شگفت انگیز در زیرآب در بالی لذت ببرید. شما به هیچگونه گواهینامه غواصی نیاز ندارید و نیازی نیست که یک شناگر حرفه‌ای باشید. این تجربه برای همه بازدید کندگان و گردشگران  تور بالیامکان پذیر می‌باشد و حتی موهای شما نیز خیس نخواهد شد بنابراین می‌توانید این کار را همراه با خانواده نیز انجام دهید.

همراه با تمام اعضای خانواده در Waterbom Park سرگرم شوید

سفر به بالی

جرات سوار شدن به بزرگترین سرسره آبی Waterbom - در آسیا را دارید؟ Waterbom بالی نمایش‌های عالی را در کنار جاذبه‌های مختلفی ارائه می‌دهد. از یک روز آفتابی در زیر نور خورشید یا استراحت کردن در سایه لذت ببرید. این یکی از مواردی است که باید به همراه خانواده در سفر به بالی انجام دهید.

نمایش Devdan

نمایش Devdan یکی از معروف‌ترین نمایش‌ها در بالی است که شما می‌توانید با فرهنگ متنوع و رنگارنگ مناطق مختلف اندونزی از پاپوآ تا جاوا که سوماترا و بالی عبور می‌کنند آشنا شوید. یک نمایش 90 دقیقه‌ای همراه با ریتم آکروباتیک تجربه‌ای سرگرم کننده برای همه مسافران به بالی را ارائه می‌دهد.

تمرین یوگا در فضای معنوی بالی

یوگا بخشی از فرهنگ هندوی بالی است و جایگاه برخی از عجایب یوگا برای چندین دهه بوده است. Ubud قطعا یک مرکز یوگا در بالی است، اما امروزه مراکز یوگا به بسیاری از مناطق دیگر بالی نیز گسترش یافته‌اند. شما باید از Radiantly Alive، یا Yoga Bas در Ubud، Yoga Desa Seni در Canggu و Prana Spa در سمینیاک بازدید کنید. شرکت در یک کلاس یوگا در بالی باید در لیست کارهای شما قرار گیرد چرا که فرهنگ پر جنب و جوش یوگا در بالی به شما یک تجربه کاملا جدید از آنچه که قبلا انجام داده‌اید ارائه می‌دهد. اگر یک کلاس خصوصی یوگا را ترجیح می‌دهید، مربی همچنین می‌تواند به ویلای شما بیاید.

" با آژانس گردشگری و مسافرتی زیما سفر پارس،  مجری مستقیم تور بالی ، از این بهشت زیبا دیدن کنید "

" برای سفر به بالی می‌توانید با  تور بالی ارزان و  تور بالی لحظه آخری زیما سفر پارس یک سفررویایی و خاطره انگیز را تجربه کنید " 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 382
برچسب ها :

تاريخ : شنبه 21 مهر 1397 | 19:53 | نویسنده : زیما سفر پارس |
 3 هتل ساحلي در لنکاوي مالزي براي داشتن تعطيلاتي عاشقانه

تور مالزيتجربه يک سفر تفريحي کامل و پر ماجرا را به مسافران خود هديه مي‌دهد. بي‌دليل نيست که مالزي را "جواهر آسيا" مي‌نامند. اگر شما هم در پي برنامه‌ريزي يک سفر رنگارنگ و متنوع در کشوري با آب و هواي خوب، سواحل زيبا، طبيعت و حيات وحش بکر و غذاهاي خوشمزه هستيد؛  تور مالزي  را فراموش نکنيد. در اين مطلب وب‌سايت آژانس مسافرتي و گردشگريزيما سفر پارسمي‌خواهيم شما را با سه نمونه از بهترين سواحل و هتل ساحلي مالزي براي گذراندن تعطيلاتي عاشقانه، آشنا کنيم.

هتل ساحلي يکي از بهترين مکان‌ها براي استراحت و کسب آرامش مطلق است. تجربه اقامتي لوکس در استراحتگاه‌هاي سواحل مالزي در محدوده‌اي بسيار آرام و با رعايت حريم خصوصي، همه آن چيزي است که مي‌تواند سفري به ياد ماندني را براي شما رقم بزند.

 

 

ساحل و هتل کازا دل مار در لنکاوي

ساحل کازا دل مار يا "خانه دريا" وعده اقامتي به‌يادماندني و دلپذير را به مسافراني که مي‌خواهند از زندگي شهرنشيني و شلوغي فرار کنند و به تفريحات رمانتيک بپردازند، نويد مي‌دهد. اين استراحتگاه داراي منظره زيباي ساحل پانتياي سنانگ بوده و در لنکاوي واقع شده است. بازديد از جزاير جادويي که مجتمع را احاطه کرده‌اند؛ تنها با رفتن به بالکن اختصاصي اتاق‌هاي استراحتگاه و چشم دوختن به منظره پاناروماي قرار گرفته در پيش چشمتان ممکن مي‌شود.

در اين هتل مي‌توانيد يک شب خنک و آرام را در بالکن سپري کنيد؛ و اطمينان حاصل کنيد که صرف صبحانه در پاسيو و همچنين صرف شام در ساحل و زير نور ماه را از دست نمي‌دهيد.

يک نکته جالب اينکه صبحانه عجيب و غريبي اينجا در انتظار شما است. لذت بردن از آبميوه تازه، نوشيدني‌هاي خانگي، شيريني‌ها، سوشي و يا انتخاب از طيف گسترده‌اي از غذاهاي مالزيايي و بين‌المللي، رضايت هر سليقه‌اي را جذب خواهد کرد.

علاوه بر استراحت، بهره بردن از انواع امکانات و فعاليت‌هاي تفريحي از جمله راهپيمايي در جنگل، غواصي، قايق سواري، گردش در جزيره و... از جمله مواردي است که امتحان کردن آن را در کازا دل ماري توصيه مي‌کنيم.

 

 

هتل ساحلي و هتل دانا در لنکاوي

هيجان رفتن به يک مجتمع ساحلي لوکس جديد هميشه بالا است. با اين حال ورود به ساحل دانا و مجتمع ساحلي آن بيش از بقيه موارد هيجان انگيز خواهد بود. اين هتل در واقع يک مرکز لوکس با ديدگاه سلامتي است. پس از ورود به هتل، ماساژورهاي آموزش ديده با آبگرم آماده ارائه خدمت و خارج کردن خستگي سفر با ماساژ گردن و شانه به مدت 15 دقيقه هستند. قبل از اينکه ماساژ شما به پايان برسد، آب انبه خنک و حوله‌هاي گرم به اتاق ماساژ آورده مي‌شود؛ و همه اين خدمات در اتاق‌هاي شيک و جذاب ارائه خواهد شد.

واقعيت جالب درباره مجتمع ساحلي دانا سبک قديمي و استفاده از معماري بريتانيايي دوران استعماري کشور مالزي در آن است.

 

 

ساحل و هتل داتاي مالزي

ساحل داتاي و هتل داتاي، يکي از بهترين هتل‌ها در جهان است. ساحلي بي‌نظير در مجموعه سواحل مالزي که در جزيره‌اي دور و در منطقه لنکاوي واقع شده است. اين هتل محلي بسيار مناسب براي استراحت، و ساحل و طبيعي بسيار جذاب براي علاقمندان به طبيعت بکر و حيات وحش است. در اين جزيره از تماشاي ميمون‌ها و پرواز لمورها (نوعي ميمون با پرش‌هاي طولاني) و... تعجب نکنيد.

يکي از سرگرمي‌هاي جذاب در اين منطقه آشپزي تعاملي و جمعي است؛ که مي‌توانيد به آن بپيونديد و روش آشپزي غذاهاي مالايي را بياموزيد.

نقطه مشترک سواحل لنکاوي در کشور مالزي و اين سه هتل ساحلي مناسب بودن آن براي سفرهاي آرام، رمانتيک و دو نفره است. از اين رو اين هتل‌ها و سواحل آن را به زوج‌هاي جواني که قصد سفر با تور مالزي لحظه آخري  به اين کشور را دارند، توصيه مي‌کنيم.

با تماس با کارشناسان مجرب آژانس مسافرتي و گردشگري زيما سفر پارس، از مشاوره رايگان براي  تور مالزي  استفاده نماييد و از  آفر تور مالزي  باخبر شويد.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 424
برچسب ها :

تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 | 21:24 | نویسنده : زیما سفر پارس |

مسجد سلیمانیه

سلیمانیه بر فراز یکی از هفت تپه استانبول واقع شده که تحت عنوان شاخ طلایی شناخته می‌شود وبا یک چشم انداز فوق العاده زیبا از تمام شهر از جاذبه های گردشگری تور استانبول است. هر چند آن بزرگترین مسجد عثمانی نیست، اما قطعا یکی از قدیمی‌ترین و زیبا‌ترین آنها می‌باشد. نکته غیر معمول دیگر در مورد مسجد سلیمانیه این است که بسیاری از ساختمان‌های اصلی آن kulliye حفظ شده و به منظور همدردی برای استفاده مجدد وقف شده‌اند. این مسجد در زمان سلیمان یکم ساخته شده و تحت عنوان "باشکوه" شناخته می‌شد. مسجد سلیمانیه چهارمین مسجد امپریالیستی ساخته شده در استانبول بود و نام آن برگرفته شده از نام مستعار پادشاه آن زمان است. مسجد و ساختمان‌های اطراف آن توسط معمار سنان، معروف ترین و با استعداد معمار سلطنتی طراحی شده است. آرامگاه سنان دقیقا در بیرون دیواره باغ مسجد، در کنار یک ساختمان متروکه و حوزه علمیه واقع شده است.

تور استانبول را با بازدید از مسجد سلیمانیه کامل کنید

مسجد سلیمانیه

این مسجد بین سال های 1550 و 1557 ساخته شده است. طراحی و ساختار آن به طور ویژه دلنشین است، شامل باغ‌ها و جلوخان سه طرفه با یک چشمه مرکزی گنبدی شکل برای وضو گرفتن می‌باشد. چهار مناره و 10 بالکن زیبای آن گفته می‌شود که نشان دهنده این واقعیت است که سلیمان چهارمین سلطان عثمانی حاکم به شهر استانبول بوده و دهمین سلطان پس از استقرار امپراتوری می‌باشد. در باغ پشت مسجد سلیمانیه استانبول یک تراس وجود دارد که منظره زیبایی از شاخ طلایی و بوسفروس را ارائه می‌دهد. خیابان موجود در زیر آن میزبان Arasta مسجد (خیابان مغازه‌ها) بوده است که در مجاورت دیوار حائل تراس قرار دارد. در نزدیکی آن یک ساختمان 5 طبقه (mulazim مدرسه) آماده سازی قرار داشت.

مسجد سلیمانیه استانبول

داخل این ساختمان نفس گیر است و می‌توانید از اندازه و سادگی آن لذت ببرید. معمار سنان از چهار حائل تقویت کننده بر روی دیواره‌های ساختمان استفاده کرده است، نتیجه آن یک منظره زیبا و شفاف از ایاصوفیه است، به خصوص که گنبد آن نیز به بزرگی یکی از تاج‌های کلیسای بیزانس واقع در نزدیکی آن بوده که منظره شهر استانبول را تکمیل کرده است. محراب آن نیز با کاشی‌های ایزنیک باکیفیت پوشانده شده است. دیگر دکوراسیون‌های داخلی شامل پنجره‌های کرکره‌ای با منبت کاری مروارید، زرق و برق شیشه‌ای رنگ آمیزی شده، نقاشی های مقرنس (با جزئیات لانه زنبوری) فرش خرمالویی رنگ دیدنی و جذاب و مدال‌های خوشنویسی می‌باشند.

Külliye

سلطان سلیمان به طور خاص دستور داد که این مسجد باید دارای مجموعه کاملی از خدمات عمومی باشد: عمارت (آشپزخانه)، مدرسه، حمام، بیمارستان و غیره. امروز عمارت آن، با باغ‌های جذاب خود، میزبان کافه Dârüzziyafe است که یک مکان دوست داشتنی برای لذت بردن از یک چای می‌باشد. در سمت راست (شمال) آن (tabhane برای سفر دراویش) قرار دارد که در زمان نوشتن این مقاله در حال ترمیم بود، و در سمت چپ (جنوب) آن نیز باغچه لاله، یک باغ چای محبوب قرار دارد.

ورودی اصلی مسجد از جاده پروفسور صدیق سامی اونار، که قبلا با نام (Çar???? Tiryaki) شناخته می‌شد، قابل دسترسی است. این مکان در حال حاضر دارای سه مدرسه و یک مدرسه ابتدایی است که، به عنوان کتابخانه سلیمانیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.همچنین مجموعه‌ای از رستوران‌های محبوب و قهوه‌خانه را برای بازدید کنندگان و گردشگران تور استانبول در خود جای داده‌اند. در گوشه جاده پروفسور در شهر استانبول ، صدیق سامی اونار و سفره خانه Sokak یک بیمارستان قرار دارد که در حال مرمت است. (Süleymaniye Hamam? حمام سلیمانیه) هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و در سمت شرقی مسجد واقع شده است.

آرامگاه‌ها

در سمت راست (جنوب شرق) ورودی اصلی، یک قبرستان واقع شده است که یک مقبره هشت ضلعی از آرامگاه سلیمان و همسر او خرم سلطان را شامل می‌شود. کاشی کاری موجود در اطراف ورودی آن فوق العاده است و پانل‌های منبت کاری شده در آرامگاه سلیمان بسیار دوست داشتنی می باشد.

 مناطق اطراف

خیابان‌های اطراف مسجد در استانبول میزبان گسترده‌ترین خانه‌های چوبی عثمانی در شبه جزیره است، که بسیاری از آنها در حال حاضر به عنوان بخشی از پروژه بازسازی شهری تحت ترمیم است. برای دیدن برخی از آنها، به سمت پایین (FeLV Yoku?u بین tabhane و آرامگاه سنان) بروید و سپس به سمت راست و Namahrem Sokak و Ayranc? Sokak تغییر مسیر دهید. معمار سنان در یکی از خانه‌های دوران عثمانی که در آن زمان در این منطقه از شهر استانبول قرار داشتند زندگی می‌کرد که اکنون یک کافه است.

از یک مسیر دیگر، از جاده پروفسور صدیق سامی اونار به سمت جنوب غربی وارد خیابان باریک حمام (Ay?ekadin Sokak در میان غرفه‌های سوغاتی پنهان است) شوید و آن را تا Kayserili احمت پاشا و منطقه Molla Husrev ادامه دهید که به عنوان بخشی از پروژه ترمیم و بازسازی شهری تحت مرمت است. Kayserili احمت پاشا، میزبان تعدادی از خانه‌های چوبی بسیار زیبا ساخته شده در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 است.

"آژانس گردشگری و مسافرتی زیما سفر پارس ارائه کننده تور استانبول با بهترین کیفیت و خدمات می باشد"
"برای بازدید از این شهر زیبا، تور استانبول ارزان  و  تور استانبول لحظه آخری را از زیما سفر پارس تهیه کنید"



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 364
برچسب ها :

تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 | 3:44 | نویسنده : زیما سفر پارس |

همه چيز درباره اجاره خودرو در کيش

يکي از علايق متداول مسافران  تور کيش  اجاره خودرو در اين جزيره است. علت اين امر نيز وجود خودروهاي لوکس، مدل بالا و روز دنيا در جزيره کيش است. حتما مي‌دانيد که جزيره کيش منطقه آزاد تجاري محسوب مي‌شود. به همين دليل هم واردات خودرو (و البته هر محصولي) به اين جزيره شامل تعرفه گمرکي نمي‌شود. در نتيجه قيمت خودروهاي خارجي در جزيره کيش برعکس ساير نقاط کشور پايين بوده؛ و تبديل به يکي از جاذبه‌هاي گردشگري کيش براي گردشگران داخلي شده است.

در واقع براي افرادي که در شهر خودشان به اين خودروهاي لوکس دسترسي ندارند؛ استفاده از اين امکان مي‌تواند بسيار هيجان‌انگيز و جالب باشد. از سويي براي خانواده‌ها و با توجه به تعداد اعضاي خانواده، اجاره خودرو براي رفت و آمد در جزيره ايده خوب و به صرفه‌اي است.

اما اگر قصد داريد در سفر به جزيره کيش و براي رفت و آمد در جزيره، خودرويي را اجاره کنيد؛ پيشنهاد مي‌کنم با ادامه اين مقاله وب‌سايتآژانس مسافرتي و گردشگري زيما سفر پارس، همراه ما باشيد. در اين مقاله موارد مهمي را در زمينه اجاره خودرو در کيش مطرح مي‌کنيم که بهتر از قبل از سفر به جزيره در نظر داشته باشيد.

هزينه‌هاي اجاره خودرو در کيش

به دليل تنوع بالاي خودروها در جزيره کيش، هزينه اجاره خودرو نيز داراي بازه بسيار وسيعي است. به عنوان مثال اجاره يک خودرو در حد و حدود رنو داتسر با پرداخت مبلغي حدود 150 هزار تومان ممکن مي‌شود؛ در حالي که اجاره يک خودروي مازراتي دست کم نياز به 2 و نيم ميليون تومان هزينه دارد. دقت کنيد که هزينه‌هاي گفته شده براي 24 ساعت در نظر گرفته شده است.

اما اين عدد تنها هزينه اجاره خودرو در کيش نيست. بجز اين مبلغ، شما بايد مبلغي را به عنوان تضمين عدم وارد آوردن خسارت به خودرو (البته همه خودروها بيمه هستند و از اين بابت تقريبا نگراني زيادي وجود ندارد.) و جريمه رانندگي، در رهن اجاره دهنده به امانت بگذاريد. توجه کنيد که اين مبلغ معمولا چند روز پس از تحويل خودرو و گرفتن استعلام از راهنمايي و رانندگي کيش، به شما برگردانده مي‌شود. پس اين هزينه را نيز در نظر داشته باشيد. البته اين مبلغ را مي‌توانيد به صورت چک نيز در اختيار اجاره دهنده خودرو بگذاريد.

همچنين فراموش نکنيد که هزينه اجاره خودرو در کيش بر اساس افزايش تعداد روزهاي اجاره کاهش مي‌يابد.

تجربه رانندگي در جزيره کيش

حداکثر سرعت مجاز در معابر جزيره کيش، 80 کيلومتر بر ساعت است. پس اگر تصور مي‌کنيد با خودروي اجاره‌اي مي‌توانيد تجربه سرعت‌هاي بسيار بالا را داشته باشيد و اگر هدف شما از اجاره خودرو چنين کاري است؛ بهتر است همين حالا فکر اين موضوع را از ذهن خود خارج کنيد.

کيش شهري خلوت، آرام و بي سر و صداست. رانندگي در کيش نيز به همين منوال است و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي به نسبت ساير شهرهاي ايران با شدت بيشتري از سوي پليس راهنمايي و رانندگي کنترل مي‌شود. در نتيجه مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد که با انجام اين کار قطعا جريمه خواهيد شد.

همچنين انجام اين کار در جاده‌هاي خلوت‌تر و ساحلي نيز به دلايل مختلف به صلاح نيست. مهم‌ترين دليل اين موضوع هم کيفيت آسفالت جاده‌ها در جزيره کيش است. در واقع به دليل طولاني بودن و شدت تابش مستقيم نور خورشيد، آسفالت جاده‌هاي کيش خيلي زود دچار فرسايش مي‌شوند. در نتيجه جاده‌هاي کيش نيز کم و بيش داراي چاله‌ها و خرابي‌هاي زيادي است. موارد متعددي گزارش موجود است؛ که اين چاله‌ها و ناآشنايي مسافران با معابر کيش، در صورت همراه شدن با چاشني سرعت زياد، منجر به اتفاقات ناگواري شده است. پس بهتر است با رعايت نکات ايمني سفري خوب را براي خود بسازيد.

در نهايت اميدواريم در صورت اجاره خودرو در کيش از رانندگي در اين جزيره لذت ببريد.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 387
برچسب ها :

تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 | 3:03 | نویسنده : زیما سفر پارس |

حقایقی عجیب درباره شهر ممنوعه چین که باید بدانید

شهر ممنوعه و قصر شکوهمند چین، در قلب پایتخت چین یعنی پکن قرار دارد. شهر ممنوعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین مکان‌های میراث فرهنگی چین، مکانی است که باید توسط همه مسافرانتور چیندیده شود.

قصر شکوهمند این شهر به عنوان یکی از 5 کاخ مهم در تمام دوران تمدن بشری شناخته شده است؛ و از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور چین است. در این مقاله وب‌سایتآژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارس، می‌خواهیم شما را با حقایقی جالب درباره شهر ممنوعه چین آشنا کنیم.

 1. شهر ممنوعه بزرگ‌ترین کاخ امپراتوری جهان است

شهر ممنوعه با مساحت 720،000 مترمربع (7،750،000 فوت مربع)، بیش از سه برابر بزرگ‌تر از کاخ لوور در فرانسه است. جالب است بدانید که حدود 1 میلیون کارگر برای تکمیل ساختمان این کاخ کار کردند.

شهر ممنوعه دارای بیش از 90 محوطه قصر و حیاط، 980 ساختمان و بیش از 8728 اتاق است. (یک افسانه رایج می‌گوید که در این قصر 9999 اتاق وجود دارد؛ هرچند این افسانه توسط شواهد موجود تایید نمی‌شود.)

برای مقایسه اندازه این کاخ، بد نیست بدانید که واتیکان دارای 440،000 متر مربع مساحت، و کرملین 275،000 متر مربع است.

فراموش نکنید که شما نمی‌توانید تمام محوطه قصر را ببینید؛ حتی اگر یک روز کامل را در آنجا صرف کنید. در این زمینه راهنمای داخلی قصر به شما کمک خواهد کرد که سفر خود را در شهر ممنوعه برنامه‌ریزی کنید.

 2. شهر ممنوعه شاهکار معماری چینی است

شهر ممنوعه بزرگ‌ترین مجموعه جهان است که از سازه‌های چوبی قرون وسطایی ساخته شده؛ و تا به امروز به خوبی حفظ گردیده است.

جدای از بزرگی این مجموعه، جزئیات معماری آن نیز حیرت‌انگیز است. جزئیات معماری در این شهر نشان‌دهنده ویژگی‌های معماری سنتی چینی و فرهنگ غنی چینی است. به عنوان مثال:

به جز دروازه شرقی (Donghua Gate)، تمام دروازه‌ها در شهر ممنوعه با مجموعه‌ای 9 در 9 و از درب‌های بزرگ طلاکوب ساخته و تزئین شده‌اند. این نوع معماری به معنای برتری و ابدیت در فرهنگ چینی است.

همچنین ردیف‌های مجسمه‌های حیوانات خوش‌یومن مانند اژدها، ققنوس‌ها و شیرها در امتداد سقف سالن‌های مهم قرار گرفته‌اند؛ تا موجب رونق و خوشبختی ساکنان قصر شوند.

3. حیاط بزرگ بیرونی درختی ندارد

در شهر ممنوعه شما نمی‌توانید هیچ درختی را در محوطه بزرگ بیرونی پیدا کنید.

شهر ممنوعه از یک محوطه بیرونی و یک محوطه داخلی مسکونی تشکیل شده است. شما می‌توانید درختان زیادی را در محوطه داخلی پیدا کنید؛ اما هیچ درختی در محوطه بیرونی وجود ندارد

البته هیچ نظریه دقیقی که علت این موضوع را توضیح داده باشد وجود ندارد. اما دو نظریه اصلی در این زمینه چنین است:

  1. محوطه بیرونی جایی بود که جشن‌های رسمی برگزار می‌شد؛ و در آن امپراتوری "قدرت خداوند بزرگ" و شأن امپراطوری نمایش داده می‌شد. پس هیچ درختی مجاز نبود؛ چرا‌که می‌توانست جلوه‌های جو را تحت تاثیر قرار دهد.
  2. همچنین فقدان پوشش گیاهی باعث می‌شود که دشمنان و حمله‌کنندگان احتمالی به شهر ممنوعه، نتوانند پنهان شوند؛ و خطوط دید روشنی برای مقاصد دفاعی وجود داشته باشد.

 4. شهر ممنوعه خانه 24 امپراتوری مختلف چین بوده است

امپراتور یونگ، سومین پادشاه سلسله مینگ، ساخت شهر ممنوعه را در سال 1406 آغاز کرد و این مجتمع در سال 1420 تکمیل شد. امپراتورهای چینگ تا سال 1912، در چین حکومت می‌کردند،؛ و در این مدت 24 امپراطور تجربه سکونت در شهر ممنوعه را به دست آوردند.

 5. موزه شهر ممنوعه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های فرهنگی جهان است

موزه کاخ شهر ممنوعه محل تجمع بهترین آثار تاریخ چین است. مجموعه‌ای که هزاران سال تاریخ کشور چین را در بر دارد و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان شناخته می‌شود.

در نهایت فراموش نکنید هنگام سفر با  تور چین  بازدید از شهر ممنوعه و کاخ سلطنتی امپراتوری‌های چین را در اولویت اصلی بازدیدهای تاریخی خود قرار دهید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 352
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 17 مهر 1397 | 20:01 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور دبی

دبی همیشه به عنوان یک مقصد محبوب برای گذراندن تعطیلات برای گردشگران از تمام قشرها بوده است زیرا علاوه بر زرق و برق و مجلل بودن، طیف وسیعی از گزینه‌های سرگرمی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از تک تک لحظات تور دبی برای تفریح و ورزش استفاده کنید.

بهترین تجربه تفریحات آبی و حضور در جشنواره‌های خرید در تور دبی

اوقات فراغت در سواحل دبی

دبی یکی از زیباترین سواحل در جهان را دارد. ساحل جمیرا منطقه‌ای به مساحت 1.7 کیلومترمربع است. این مکان به خاطر غذاهای فوق العاده، بارهای ساحلی و بوتیک‌های مطابق با آخرین مد روز خود معروف است. افراد مشهور زیادی را از سراسر جهان ممکن است در این ساحل ببینید. یکی دیگر از ساحل‌هایی که باید ببینید ساحل کایت دبی است که ورزش‌های آبی متنوعی را برای دوستداران ساحل و فعالیت‌های ماجراجویانه زیادی را ارائه می‌دهد. علاوه بر کایت رانی، می‌توانید از سایر فعالیت‌های آبی از قبیل قایقرانی، کایاک رانی، غواصی در زیر آب و غیره در این منطقه لذت ببرید. کلبه‌های ساحلی نیز به منظور رزرو در اینجا در دسترس هستند.

تور دبی

تور قایق‌های سرعتی در اطراف جزایر پالم

جزایر پالم به عنوان یکی از برجسته‌ترین معماری‌ها در سراسر جهان، شهرت جهانی برای دبی به ارمغان آورده است. این جزایر شامل دو جزیره ساخته دست بشر، پالم جبل علی و پالم جمیرا هستند. جزیره پالم جمیرا به شکل یک درخت نخل بزرگ ساخته شده است. شرکت‌های قایقرانی زیادی در این جزیره قایق‌های تندرو را در اختیار گردشگران تور دبی قرار می‌دهند تا از قایق سواری در اطراف جزیره پالم لذت ببرند.

در برخی از بهترین پارک‌های آبی جهان لذت ببرید

تور دبی

اولین گزینه در لیست پارک آبی وایلد وادی است. این پارک آبی در جلوی برج العرب قرار دارد و حدود 30 مورد امکانات هیجان انگیز برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این پارک دارای طولانی‌ترین سرسره در خاور میانه، تحت عنوان Jumeirah Sceirah است. ساحل بکرز، بزرگترین استخر در خاورمیانه، یکی دیگر از جاذبه‌های مهم این پارک آبی است. طراحی این پارک الهام گرفته شده از شخصیت معروف رمان‌های عربستان، Juha، می‌باشد. بخش‌هایی از این پارک که باید حتما امتحان کنید، تونل تاریک، آبگذر تانتروم، مرداب Juha و غیره است. هنگامیکه در گرمای دبی ماجراجویی‌های آبی خود را در آتلانتیس انجام می‌دهید از شدت هیجان، صدای ضربان قلب و ترشح آدرنالین در بدن خود را حس می‌کنید. انتخاب فعالیت مورد نظر شما از بین گزینه‌های نامحدود در اینجا سخت است. از سافاری کوسه گرفته تا منطقه بازی کودکان و برج نپتون تا برج پوزیدون، تفریحات این منطقه برای تمام گروه‌های سنی و بازدیدکنندگان تور دبی طراحی شده‌اند.

شیرجه از ارتفاع هیجان انگیز

نیازی نیست شما یک شیرجه زن حرفه‌ای باشید. حتی اگر این اولین تجربه شما باشد، می‌توانید با کمک یک متخصص این کار را انجام دهید. شما می‌توانید شیرجه از ارتفاع و چتر بازی را به طرز کامل لذت بخشی تجربه کنید بنابراین توصیه می‌شود حداقل سه ساعت برای این فعالیت پرماجرا کنار بگذارید. شما در حین شیرجه از ارتفاع، می‌توانید از منظره هیجان انگیز خلیج فارس، جزیره پالم و ساحل جمیرا لذت ببرید.

تا زمانی که در دبی هستید از مراکز خرید دیدن کنید

اگر بهشتی بر روی زمین برای علاقه‌مندان به خرید وجود داشته باشد، این مکان جایی جز دبی نیست. این شهر گزینه‌های مختلفی را متناسب با بودجه و سلیقه خریداران از تمام ژانرها ارائه می‌کند. مراکز خرید دبی توریست‌ها و مسافران تور دبی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. دبی مال، بزرگترین مرکز خرید دبی نه تنها بیش از 1200 فروشگاه را دارا می‌باشد بلکه همچنین دارای پارک‌های متعدد، یک آکواریوم و چندین غذاخوری است. بازار ابن بطوطه دارای معماری مبتنی بر تجربه سفر مسافر معروف عرب، ابن بطوطه است. در معماری این مرکز خرید تمام مکان‌هایی که این گردشگر مشهور از آنها دیدن کرده، آورده شده است.

تور دبی

بخشی از جشنواره خرید دبی باشید

شما می‌توانید بخشی از یکی از جشنواره‌ها باشید؛ جشنواره خرید دبی سالانه در طول ماههای ژانویه تا فوریه برگزار می‌شود. این جشنواره یک ماهه تجربه‌ای فراموش نشدنی از خرید را در تمام طول عمر شما ایجاد خواهد کرد. علاوه بر خرید انواع اقلام مانند لوازم الکترونیکی خوب، زیور آلات طلا، لباس و غیره بسیاری از وقایع مانند نمایش‌های مد، کنسرت موسیقی، نمایش آتش بازی و دیگر برنامه‌های سرگرمی در طول این جشنواره خرید سازمان دهی شده‌اند. حتی اگر شما علاقه‌مند به خرید کردن نیستید، این رویداد می‌تواند ابعاد متفاوتی از شهر جدید دبی را به شما نشان دهد. به معنای واقعی کلمه، هر خیابان و هر مغازه‌ای جزئی از این جشنواره است که یک تجربه فراموش نشدنی در زندگی شما ایجاد خواهد کرد.

"آژانس گردشگری و مسافرتی زیما سفر پارس تور دبی ویژه نمایشگاه GITEX را برای علاقمندان ارائه می‌دهد"
"برای دریافت اطلاعات در مورد تور دبی ارزان و تور دبی لحظه آخری با شماره 02174634 با مشاوران ما در زیما سفر پارس تماس بگیرید"



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 410
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 17 مهر 1397 | 2:51 | نویسنده : زیما سفر پارس |

بازدید از پارک کوهسنگی در سفر به مشهد

اگرچه معمولا نیت مسافران  تور مشهد زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) است؛ اما در کنار به جا آوردن آداب زیارت، شهر مشهد دارای دیدنی‌ها و تفرجگاه‌های بسیاری است؛ که می‌تواند سفر زیارتی شما را به یک سفر توریستی تمام عیار تبدیل کند. در این نوشته وب‌سایتزیما سفر پارسمی‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به پارک کوهسنگی و این جاذبه توریستی زیبا را به شما معرفی کنیم.

تاریخچه مختصر پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی بر مبنای یک منطقه زیبای طبیعی ساخته شده است. در نتیجه قبل از آنکه به پارک تبدیل شود نیز یکی از مناطق تفریحی و گردشگری مردم مشهد بوده است. البته در گذشته این منطقه در خارج از شهر قرار داشته است؛ اما به مرور و با توسعه روزافزون شهر مشهد، این پارک هم اکنون به عنوان بخشی از شهر مشهد شناخته می‌شود.

ساختار اولیه پارک در سال 1310 شکل گرفته است. تا پیش از این پارک کوهسنگی تنها به عنوان منطقه‌ای برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی محسوب می‌شد؛ اما در این سال پارک کوهسنگی دارای استخر و قنات و برخی امکانات ساده شد. در ادامه این فعالیت ها و در سال 1318 هجری شمسی، این پارک با کمک مهندسان آلمانی دارای ساختمان مرکزی، مسیرهای پیاده‌روی، نرده‌کشی و گل‌کاری شد. در واقع این سال را می‌توان سال رسمی افتتاح پارک کوهسنگی دانست.

همان‌طور که گفتیم بعدها با گسترش حدود شهر مشهد و ساخته شدن خیابان کوهسنگی، در سال 1340 هجری شمسی ارتباط پارک و مشهد به طور کامل‌تری برقرار شد؛ و امروزه پارک کوهسنگی به عنوان بخشی از ساختار شهری مشهد شناخته می‌شود.

جالب است بدانید این پارک از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی است؛ و پیش از تبدیل شدن به پارک نیز مورد توجه بوده است. به عنوان مثال در سال 995 هجری قمری، شاه عباس صفوی در سن 16 سالگی در این منطقه، که آن زمان روستایی خوش آب و هوا و ییلاقی بوده است؛ توسط مرشد قلی خان استاجلو تاجگذاری کرده است.

همچنین این پارک مدفن بسیاری از بزرگان و مشاهیر شهر مشهد است. میرزا ابراهیم رضوی، شیخ اسدالله یزدی، شیخ صفی الله ایسی و تعدادی از یارانش در این محل دفن شده و مقبره دارند.

جاذبه‌های پارک کوهسنگی

قدیمی‌ترین مرکز تفریحی شهر مشهد ترکیبی از جاذبه های طبیعی و مصنوعی است. این پارک دارای آب و هوایی بسیار مطبوع، طبیعتی زیبا و ساختاری سنگی است؛ که در دامنه‌های کوه شکل گرفته است. طبیعت زیبا و مسیرهای پیاده‌روی متنوع و سرسبزی آن، این پارک را به یکی از زیباترین پارک‌های کشور تبدیل کرده است.

پارک کوهسنگی دومین پارک بزرگ شهر مشهد، بعد از پارک ملت است. یکی از جاذبه‌های این پارک مجسمه‌های شیر سنگی در مسیر درب ورودی آن است. این مجسمه‌ها به همراه دو مجسمه انسان، پیش از انقلاب اسلامی و توسط شهردار وقت شهر میلان ایتالیا به این پارک تقدیم شده است. البته پس از انقلاب مجسمه‌های انسانی که در مرکز پارک نصب بودند، برداشته شدند. اما مجسمه‌های شیر هنوز بر جای خود استوار هستند.

یکی دیگر از جاذبه‌های پارک کوهسنگی موزه بزرگ خرسان است. معماری این موزه با الهام از مهماری کاخ کلات نادر طراحی شده است؛ و از آثار معماری چشمگیر در دوران خود است. بازدید از این موزه برای علاقمندان تاریخ می‌تواند جالب باشد.

این پارک که پس از حرم مطهر امام رضا (ع) و آرامگاه فردوسی در شهر طوس، پر بازدیدترین منطقه مشهد برای توریست‌ها است؛ طی طرح‌های توسعه خود تبدیل به یک مرکز تقریحی و گردشگری گسترده شده است؛ که هنوز هم توسعه آن در بخش‌های مختلفی از جمله باغ‌های هفت‌گانه باغ پذیرایی، باغ سنگی، باغ طبیعی، باغ ورزشی، باغ آرامگاه، باغ فرهنگی، باغ پرندگان، دریاچه مصنوعی و باغ موزه ادامه دارد.

در هر صورت به مسافران  تور مشهد  توصیه می‌کنیم هنگام سفر به این شهر، بازدید از این پارک و گذراندن یک روز در فضای آن را همراه با خانواده فراموش نکنند.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 398
برچسب ها :

تاريخ : يکشنبه 15 مهر 1397 | 20:53 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور اروپا

سوئیس شاید کشور کوچکی باشد، اما گردشگری آن اصلا چیز کوچکی نیست. رشته کوه‌های آلپ و یخرودهای زیاد، در صدر بهترین مکان‌های گردشگری برای گردشگران و مسافران تور اروپا قرار دارند. بیشتر از 200 کوه در این کشور وجود دارند که ارتفاعی بیش از 3000 متر دارند، به همراه حومه‌های روستایی، قلعه‌های قدیمی، دریاچه‌های فیروزه‌ای و قله‌های شگفت انگیز همه از جاذبه‌های گردشگری سوئیس هستند. غذاهای عالی سوئیسی سفر کردن در این کشور را به یک سورپرایز محلی تبدیل خواهند کرد، و به محض اینکه با این کشور آشنا شوید، به سادگی می‌توانید ببینید که این کشور چیزهای زیادی برای عرضه دارد. برای گشتن سوئیس هیچ نیازی به طی کردن مسافت‌های طولانی ندارید، چرا که سیستم حمل و نقل خارق العاده این کشور دیدن بهترین مکان‌های آن را بسیار ساده کرده است. طبیعت، دریاچه‌ها و کوهستان‌های سوئیس در هر زمانی از سال زیبایی مخصوص به خود را دارند، از کوه‌های پوشیده از برف و اسکی روی یخ بر روی دریاچه‌ها گرفته تا پیاده روی از بین زمین‌های سرسبز، حضور در فستیوال‌های فوق العاده ، کارناوال یا تعطیلات ملی سوئیس همه از جاذبه‌های این کشور به شمار می‌روند. در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

 

جاذبه های گردشگری سوئیس

 

ماترهورن، زرمات

 

تور اروپا

 

این غول هرمی شکل مطمئنا بیشترین تعداد عکاس در دنیا را به سمت خود جذب می‌کند و بنابراین معروفترین کوه آلپی سوئیس و مکانی عالی برای بازدید گردشگران تور اروپا  است. ماترهورن در زرمات 4478 متر بلندا دارد و کوهنوردان زیادی را از همه گوشه‌های جهان به سمت خود می‌کشاند که علاقه دارند ارتفاع آن را فتح کنند. بعضی از آنها حتی جرات این را دارند که به قله آن برسند. تله‌کابین‌های کابلی دائما در حال حرکت از ایستگاه زرمات هستند، که بلندترین ایستگاه تله‌کابین در رشته کوه‌های آلپ می‌باشد و اسکی بازان و اسنوبرد سواران را در طول زمستان و اشخاص علاقه‌مند به پیاده روی را در طول تابستان به کوه‌های پیرامون می‌رساند.

قلعه شیلون، مونترو

 

تور اروپا

 

این قلعه در قلب ریویرای سوئیس و در کناره‌های دریاچه ژنو قرار گرفته است. قلعه‌ای متعلق به قرن چهارم میلادی که توسط آب محاصره شده و مقر کنت‌های ثروتمند ساووی بود. در کناره‌های دریاچه یا در دالان‌های قدیمی این قلعه قدم بزنید، جایی که نقاشی‌ها، برج‌ها، گاوصندوق‌ها، اتاق خواب‌ها، سلاح و مبلمان متعلق به قرن چهاردهم به شکل اصلی خود نگه داشته شده‌اند. قلعه شیلون از 25 ساختمان و سه حیاط تشکیل شده است و از طریق قایق، اتوبوس یا پیاده قابل دسترسی می‌باشد. این قلعه یکی از پربازدیدترین ساختمان‌های تاریخی و مطمئنا یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در سوئیس برای گردشگران تور اروپا می‌باشد.

 

منطقه جونگفرا

 

تور اروپا

 

جونگفرا یکی از سرزمین‌های شگفت انگیز آلپ می‌باشد که چیزهای زیادی برای ارائه به افراد ماجراجو و همچنین افراد علاقه‌مند به مکان‌های ساکت دارد. سه تک سنگ بزرگ یخ مانند یعنی جونگفرا، مونش و ایگر بر فراز علفزارهای سرسبز و مسیرهای کوهستانی پرپیچ و خم قرار دارند و نمایی سحرآمیز را خلق می‌کنند که در بین بهترین جاهای سوئیس قرار دارد. در وسط این منطقه اینترلیکن قرار دارد، شهری تاریخی که به مکانی جذاب برای مسافرین این منطقه تبدیل شده است. از آنجا می‌توانید مناظر جونگفرا را ببینید، که از جمله آنها می‌توان به شهرهای گریندلوالد، مورن، ونگن و لوتربرونن اشاره کرد. برای رفتن به کوه‌های کلین شیدگ، گریندلوالد، شینگ پلات یا شیلتورن پیاده روی یا اینکه از قطار استفاده کنید و از چشم اندازهایی خارق العاده دیدن کنید که به هیچ عنوان فراموش نخواهید کرد.

پارک ملی سوئیس ، زرنز

 

تور اروپا

 

تنها پارک ملی سوئیس چشم اندازی است که اصلا نباید نادیده گرفت. این پارک که یک سیر قهقرایی به شکل پیشین آلپ می‌باشد و از 172 کیلومتر مربع مناظر دست نخورده شامل یخرود‌های پوشیده از برف، چراگاه‌های سرسبز، آبشار و جنگل‌های انبوه تشکیل شده است، که آن را به یک مکان عالی برای گردشگری تبدیل کرده است. در مجموع 21 مسیر پیاده روی از این پارک رد می‌شوند و به بازدیدکنندگان فرصت دیدن گیاهان موجود در آن را می‌دهند؛ همچنین اگر شانس یاورتان باشد، شاید حتی عقاب‌های طلایی کمیاب، شوکا، بز وحشی و مارموت‌ها را ببینید که در آنجا سکونت دارند. این پارک به راحتی از زرنز، اس-شانف و سول قابل دسترسی است.

لوگان

 

تور اروپا

 

مسافرت به لوگان نمایی دیگر از سوئیس را برای شما ترسیم خواهد کرد. به دلیل همجواری با ایتالیا از سمت جنوب، تاثیر ایتالیایی‌ها را نمی‌توان در شهر تیچینو انکار کرد، از زبان محلی، ویلاهای رمانتیک و آشپزی فوق العاده گرفته تا تابستان‌های گرمی که در اینجا وجود دارند. اگرچه این سرزمین محصور در خشکی است، آب و هوای آن دارای آثار بخصوصی از هوای مدیترانه‌ای می‌باشد. لوگان مملو از موزه‌ها و تعدادی از مکان‌های تاریخی برای گردشگران تور اروپا می‌باشد که در ساختمان‌های عظیم نئوکلاسیک جای گرفته‌اند. این شهر در شمال دریاچه زیبای لوگان قرار دارد، ناحیه‌ای که مورد بازدید افراد سرشناس بسیار قرار می‌گیرد و به "مونته کارلوی سوئیس" معروف است.

" آژانس گردشگری زیما سفر پارس ارائه دهنده تور اروپا و تورسوئیس، فرانسه و تورسوئیس، ایتالیا با بهترین خدمات و کیفیت می باشد " 
 " با تور اروپا ارزان و تور اروپا لحظه آخری می‌توانید از مناطق رویایی و جاذبه های گردشگری این قاره زیبا دیدن کنید "



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 411
برچسب ها :

تاريخ : يکشنبه 15 مهر 1397 | 1:01 | نویسنده : زیما سفر پارس |

بهترین مراکز برای خرید در تفلیس

 

با وجود چندین مرکز خرید بین‌المللی و سنتی در پایتخت گرجستان، خرید در تفلیس کاری لذت‌بخش و جذاب خواهد بود. بازارهای مجلل، مغازه‌های مدرن محلی، صنایع دستی، مارک‌های لوکس و قیمت نسبتا مناسب، ویژگی‌های خرید در تفلیس است. مسافرانتور گرجستانهم مانند مسافران سایر کشورهای اروپایی، علاقه زیادی به بازدید از فروشگاه‌ها و بازارهای مختلف و خرید در تفلیس دارند. در این مطلب وب‌سایتزیما سفر پارسمی‌خواهیم شما را با بهترین مراکز برای خرید تفلیس آشنا کنیم.

مرکز خرید تفلیس مال (Tbilisi Mall)

تفلیس مال را باید بزرگ‌ترین مرکز خرید گرجستان نامید. همچنین این مرکز خرید اولین مرکز خرید با استانداردهای بین‌المللی بود؛ که در تفلیس ساخته شده است. برای رسیدن به تفلیس مال باید حدود 16 کیلومتر از ضلع غربی شهر تفلیس خارج شوید.

این مرکز خرید با وسعتی زیاد و در چهار طبقه دارای مجموعه متنوعی از فروشگاه‌های مختلف، مارک‌های جهانی گوناگون، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع و سایر خدمات مثل سینما، داروخانه، کافی نت و... است. همچنین در کنار این امکانات در این مرکز خرید یک هایپر مارکت بزرگ نیز وجود دارد.

به هر حال تفلیس مال اولین و اصلی‌ترین پیشنهاد ما برای خرید در تفلیس است. بخصوص اگر فرصت کافی برای بازدید از مراکز خرید متنوع را ندارید.

مرکز خرید ایست پوینت (East Point)

ایست پوینت یک مرکز خرید مدرن و کاملا سرگرم‌کننده است. از این رو بسیار مناسب برای خرید و گردش خانوادگی خواهد بود. مرکز خرید ایست پوینت علاوه بر ارائه انواع مارک‌های بین‌المللی در حوزه مد و لباس، مرکزی با امکانات تفریحی فراوان است. سینما، بولینگ، تفریحات مناسب کودکان و... از مواردی از که به صورت متعدد می‌توانید در این مرکز خرید بیابید.

تجربه خوردن ساندویج‌های مک دونالد و حضور در یکی از کافه‌های کارفور از دیگر مواردی است که می‌توانید در این مرکز از آن لذت ببرید. در نهایت فراموش نکنید برای رفتن به این مرکز خرید، اینبار باید به سمت ضلع شرقی شهر تفلیس بروید.

مرکز خرید گالریا تفلیس (Galleria Tbilisi)

اگر نمی‌خواهید برای خرید در تفلیس راه دوری بروید؛ مرکز خرید گالریا تفلیس، دقیقا در مرکز این شهر و در خیابان روستاولی قرار دارد. مرکز خریدی 6 طبقه، با نمایی کاملا شیشه‌ای، که با جذابیت بی‌نظیرش، مانند یک تابلوی نقاشی بزرگ، در مرکز پایتخت گرجستان می‌درخشد.

گالریا تفلیس نوسازترین مرکز خرید در تفلیس است؛ و به همین دلیل به شدت مورد توجه مردم محلی و مسافرانتور گرجستانقرار دارد. وجود امکانات متنوع شامل رستوران‌ها، کافه‌ها و انواع امکانات تفریحی، در کنار مغازه‌هایی با اجناس لوکس از ویژگی‌های گالریا تفلیس است.

فلیا مارکت (Flea Market)

فلیا مارکت به معنی بازار دست‌فروش‌ها است. برای خرید در تفلیس نیز می‌توانید به بازار دست‌فروش‌های این شهر سری بزنید. اجناس ارزان‌قیمت، صنایع دستی و همچنین انواع خوراکی و... از جذابیت‌های خرید از این بازار است.

بخصوص  وقتی آب و هوای تفلیس گرم‌تر می‌شود؛ این فضا را می‌توانید در روز یکشنبه در دیدا انا پارک، مشاهده کنید. لذت بردن از یک روز آفتابی، خرید لباس‌های ارزان، جواهرات دست‌ساز و...؛ و در نهایت خوردن غذاهای خیابانی، مجموعه تفریحاتی است که ممکن است عده‌ای از علاقمندان به خرید در تفلیس از آن لذت ببرند.

مرکز خرید فابریکای تفلیس (Fabrika Tbilisi)

این مرکز خرید یکی دیگر از مراکز خرید ارزان‌قیمت برای خرید در تفلیس است. فابریکا یک مرکز خرید گسترده و با قیمت مناسب برای خرید انواع لباس‌های محلی، محصولات دست‌ساز، انواع سوغاتی‌ها و سایر محصولات معمول است.

در این نوشته سعی کردیم طیف متنوعی از مراکز خرید در تفلیس را به شما معرفی کنیم. قطعا بسیاری از مسافران  تور گرجستان  علاقه زیادی به تجربه خرید در یک فضای متفاوت را دارند. قابل ذکر است قیمت محصولات معمول در تفلیس به نسبت تهران تقریبا یکسان است. پس بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که آنها را در بازارهای تهران پیدا نمی‌کنید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 356
برچسب ها :

تاريخ : پنجشنبه 12 مهر 1397 | 21:04 | نویسنده : زیما سفر پارس |

در ادامه مطلب قبل زیما سفر پارس در این مطلب هم به معرفی برخی دیگر از مناطق دیدنی و طبیعت بکر جزیره پوکت می‌پردازیم.

مناظر و مکان های برجسته جزیره پوکت

6. وات چالونگ

تور پوکت

Wat Chalong بزرگ ترین و مشهورترین معبد در پوکت است که در شهر چالونگ واقع شده است. در تور پوکت بسیاری از سفرهای روزانه که به جزایر پوکت نمی باشد به این مجموعه معبد زیبا ختم می شوند. این معبد به دو راهب (لوانگ فو چامپ و لوانگ فو چوانگ) اختصاص دارد، که در زمان پادشاهی رامای پنجم زندگی می کردند. مجسمه های این دو راهب در معبد اصلی وجود دارند. چدی بزرگ نیز در معبد اصلی یکی از نمادهای برجسته Wat Chalong است. شما همچنین می توانید به پشت بام بروید و از منظره زیبای معبد و محیط اطراف آن لذت ببرید.

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

از کنارگذر چالونگ، شما باید خروجی به سمت وات چالونگ / تسکو لوتوس / فرودگاه را انتخاب کنید. پس از 4-5 کیلومتر (پس از عبور از تسکو لوتوس)، ورودی معبد را در سمت راست خود خواهید دید.

7. شهر قدیمی پوکت

تور پوکت

شهر قدیمی پوکت قطعا ارزش دید دارد! خانه های رنگارنگ در قلب شهر تاریخی پوکت در تایلند منحصر به فرد هستند. شما می توانید در خیابان ها قدم بزنید، در یکی از کافی شاپ ها نشسته و از محیط آن لذت ببرید. علاوه بر این، شما می توانید از مناظر زیبایی مانند معبد چینی یا پارک Sirikit (که به افتخار ملکه ساخته شده است) لذت ببرید.

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

شهر قدیمی پوکت در کنار جاده Thalang با ظاهر رمانتیک آن واقع شده است که در آن شما می توانید خانه های رنگارنگ بی شماری را ببینید. شما به راحتی می توانید با تاکسی کرایه ای به نقاط مختلف شهر سفر کنید. فقط توصیه می شود در آب نمای دایره ای توقف کنید. حالا شما فقط با چند متر پیاده روی به قلب شهر قدیمی خواهید رسید.

8. خیابان پیاده روی یکشنبه در شهر قدیمی پوکت

هر یکشنبه یک بازار در قلب شهر قدیمی پوکت در امتداد جاده Thalang برقرار می شود. در آنجا شما می توانید سوغاتی های متنوع، غذای تایلندی و برخی لباس ها را خریداری کنید. این محل یک بازار بزرگ در مرکز شهر قدیمی است. اگر در روز یکشنبه از شهر پوکت دیدن می کنید، قطعا باید کمی در آن قدم بزنید!

9. Wat Khao Rang

تور پوکت

Wat Khao Rang یکی از معابد کمتر بازدید شده واقع در شهر پوکت است. این یک معبد واقعا زیبا است! و حتما در تور پوکت از آن دیدن کنید. در کنار مجسمه بزرگ طلایی بودا ساختمان دیگری از معبد وجود دارد. راه پله توسط یک نگهبان معبد در قالب یک مجسمه غول پیکر محافظت می شود. تعدادی از مجسمه های جذاب 3 خدای هندو نیز در این مکان وجود دارد. این معبد کاملا جدید بوده و به خوبی نگهداری شده است. این معبد توسط یک راهب با نام Luang Pu Supha که ادعا می شود قدیمی ترین مرد جهان است، تاسیس شد. آیا این درست است؟ من مطمئن نیستم. اما معبد قطعا ارزش دیدن دارد، اگر شما به بازدید از مجتمع های معبد علاقه دارید حتما از این معبد دیدن کنید.

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

در شهر قدیمی شما باید از آب نمای دایره ای به سمت تاکسی های کرایه ای بروید. پس از عبور از تاکسی ها تا تقاطع بعدی پیاده بروید. سپس شما باید به سمت راست و به خیابان Road Patiat بپیچید. اکنون باید برای مدتی از خیابان سربالایی عبور کنید. معبد در سمت راست شما خواهد بود. به یاد داشته باشید که راه رفتن در خیابان سربالایی می تواند بسیار خسته کننده باشد که حدود 45 دقیقه طول می کشد. شما همچنین می توانید یک توک توک در شهر پوکت کرایه کنید. متاسفانه، قیمت ان را نمی دانم چون من پیاده روی را ترجیح می دهم.

10. چشم انداز Khao Rang

تور پوکت

در همان تپه، تپه Khao Rang نیز یک چشم انداز زیبا وجود دارد که بر روی بلندی آن قرار دارد. معبد Wat Khao Rang که اخیرا توصیف شد، در نیمه راه در مسیر شما قرار دارد.در تپه شما می توانید در کافه ها یا رستوران ها استراحت کنید و از منظره شهر پوکت و اقیانوس لذت ببرید. این منطقه کاملا ارزش دیدن دارد.

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

برای رسیدن به این نقطه مسیر مشابه با Wat Khao Rang را طی کنید. حدود 10 دقیقه پیاده روی به سمت بالای تپه تا رسیدن به چشم انداز Khao Rang فاصله دارید.

11. موزه Trick Eye در پوکت

یکی از مکانهای دیدنی در تور پوکت موزه Trick Eye است. این یک موزه خاص است که به همه توصیه می کنم از آن دیدن کنند. این یک موزه تعاملی با تصاویر سه بعدی است. شما می توانید عکس های شگفت انگیزی بگیرید که در آنها به نظر می رسد شما واقعا درون عکس ها قرار دارید. این برای گردشگران و بازدید کنندگان بسیار جذاب و سرگرم کننده است! این موزه روزانه از ساعت 10 صبح تا 7 شب باز می شود و هزینه ورودی آن 500 بات برای هر نفر است. اگر بلیط را به صورت آنلاین رزرو کنید، فقط کافی است 400 بات برای هر نفر پرداخت کنید.

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

موزه در نزدیکی ایستگاه اتوبوس قدیمی 1 شهر پوکت در جاده Phang Nga واقع شده است. تاکسی های کرایه ای صورتی Songthaew از جلوی موزه عبور خواهند کرد.

12. منظره کارون

تور پوکت

این چشم انداز در یکی از کوه های پوکت قرار دارد و منظره بسیار زیبای از 3 خلیج کاتا نوی، کاتا و کارون را ارائه می دهد. گردشگران تور پوکت در این مکان توقف می کنند و از طبیعت و چشم انداز فوق العاده آن لذت می‌برند.

چگونه می توانم به آنجا بروم؟

اگر از چالونگ می آیید، نیازی نیست به سمت چپ و ساحا کاتا بپیچید بلکه به مسیر مستقیم خود به سمت کاتا نوی ادامه دهید. شما باید از یک کوه با شیب تند در سمت چپ بالا بروید. حالا شما باید برای چند کیلومتر به مسیر خود به سمت بالای تپه ادامه دهید تا به این چشم انداز زیبا برسید. اگر از پاتونگ، کارون یا کاتا می آیید، باید به سمت راست و مسیر منتهی به کاتا بپیچید و از مسیری که قبلا آن را توصیف کردم، راه خود را دنبال کنید.

برای دریافت اطلاعات تور پوکت ارزان قیمت و تور پوکت لحظه آخری با مشاوران ما در آژانس گردشگری زیماسفر پارس با شکاره 02174634 تماس بگیرید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 389
برچسب ها :

تاريخ : پنجشنبه 12 مهر 1397 | 20:13 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور استانبول

در ادامه مطلب قبل در اینجا هم برای شما از جاذبه ها و کارهایی که میتوانید در  تور استانبول انجام دهید مطالبی را بازگو می کنیم تا اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، بتوانید از این راهنمایی های ما استفاده کنید.

بازدید از بازارها در تور استانبول

 

8. مراقب باشید در بازار بزرگ گم نشوید

تور استانبول

محبوب ترین جاذبه توریستی در کل شهر، بازار بزرگ، محلی است که شما حتما باید در در تور استانبول از آن دیدن کنید. طیف وسیعی از اقلام در این مکان در دسترس است، شما در این بازار مردم محلی زیادی را خواهید دید که به فروش اقلام مختلف مشغول هستند که از فرش های نفیس دست بافت گرفته تا جواهر و نقره های تزئین شده به رنگ های رنگین کمان را شامل می شود. فروشندگان زیادی پیرامون شما را احاطه خواهند کرد که با دعوت کردن شما به نوشیدن چای سیب کالاهای خود را به شما معرفی می کنند.

 

9. از احساسات خود در بازار ادویه لذت ببرید

تور استانبول

مشابه بازار بزرگ، بازار ادویه نیز به محض ورود حواس شما را پرت می کند. اگر به دنبال طعم دهنده های غذاهای ترکیه ای هستید، شما به جای درستی آمده اید! در اینجا شما می توانید هر چیزی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید از جمله: چای خوشمزه، میوه های خشک، آجیل، آب نبات، باقلوا و البته طعم دهنده های ترکیه ای. این مکان مناسبی برای خرید سوغاتی و خوراکی های ارزان است. به علاوه، فروشندگان دوست دارند نمونه هایی رایگان را به شما تعارف می کنند تا مزه کنید و بیایید صادق باشیم چه کسی از خوردن نمونه های رایگان بدش می آید؟

 

تجربه های شگفت انگیز در تور استانبول

 

10. غذاهای دریایی را در زیر پل گالاتا بخورید

تور استانبول

اگر می خواهید در تور استانبول با یک منظره منحصر به فرد شام بخورید، نباید غذای دریایی در زیر پل گالاتا را از دست بدهید. در اینجا شما یک غذای ارزان قیمت از خوراکی های دریایی را می توانید تجربه کنید که بعدها بابت پولی که پرداخت کرده اید پشیمان نخواهید شد. پس از ورود و عبور از ساختمان ها به سمت ماهی فروشان خیابانی بروید، یک ساندویچ ماهی سفارش دهید و از منظره بی نظیر بر روی رودخانه و آبشار Bosphorus لذت ببرید.

 

11. به یک حمام سنتی ترکیه ای بروید

تور استانبول

گاهی برای درک واقعی فرهنگ یک کشور باید راحتی خود را قربانی کنید. بازدید از یکی از حمام های سنتی استانبول راه مناسبی برای انجام این کار است. حمام ها برای هزاران سال در سنت ترکیه جای داشته اند که هم جایی برای برقراری ارتباطات اجتماعی و هم تمیز کردن بدن خود بوده اند. اکثر حمام ها به لحاظ جنسیتی جدا شده اند و بله، طبیعی است که مردم به صورت برهنه یا بدون بالاپوش در آن قدم بزنند. حمام های سنتی شامل اتاق های مختلف با درجه حرارت های متفاوت، از جمله اتاق بخار داغ و استخر های سرد است. هنگامی که حمام شما به پایان می رسد، عموما یک متخصص پوست بدن شما را ماساژ می دهد. این یک تجربه فراموش نشدنی در طول زندگی شما خواهد بود.

 

12. چای سیب ترکیه ای را در کنار صاحب مغازه بنوشید

تور استانبول

چای (یا çay) بخش بزرگی از مهمان نوازی ترکیه است و شما آن را تقریبا در هر کافه، رستوران و خانه ای که بروید پیدا خواهید کرد. در کنار چای سیاه معمولی، چای سیب نیز بسیار پرطرفدار و شیرین و لذیذ است که شبیه آب سیب گرم است. اغلب مغازه داران به عنوان خوشامدگویی و نشانه ای از مهمان نوازی، چای را به مشتریان خود تعارف می کنند. اطمینان حاصل کنید که شما به پیشنهاد آنها جواب مثبت دهید. به این ترتیب شما به مهربانی و گرمی مردم ترکیه جواب مثبت داده اید و یکی از قوی ترین سنت های آنها را قبول کرده اید.

 

13. یک شام خانوادگی با افراد محلی داشته باشید

تور استانبول

برای درک معنای واقعی مهمان نوازی در ترکیه، باید حتما یک شام پخته شده در خانه بخورید. بدیهی است، برای این کار به منزل یک خانواده بومی دعوت شوید. با این حال، اگر این امکان پذیر نیست، می توانید از غذای خانوادگی در محله تاریخی سلطان احمد لذت ببرید و دید عمیق تر به فرهنگ ترکیه به دست آورید.

 

غذای خیابانی در تور استانبول را امتحان کنید

 

14. کومپیر (سیب زمینی پخته شده)

تور استانبول

کومپیر یک غذای خیابانی بسیار محبوب در استانبول است و قطعا ارزش امتحان کردن دارد. یک سیب زمینی بزرگ پخته می شود، سپس از وسط نصف شدو و بخش های نرم داخلی آن با کره و پنیر ترکیب می شود و با سس زیاد سرو می شود.

 

15. ذرت خیابانی (بلال)

تور استانبول

امکان ندارد شما در تور استانبول دود و بوی کباب کردن ذرت را نبینید که توسط دست فروشان در کنار خیابان ها انجام می شود. به عنوان یک غذای کلاسیک خیابانی، این فروشندگان می دانند که چگونه یک ذرت را بر روی منقل کباب کنند. این یک میان وعده کامل است.

 

16. Gözleme (گوزلمه)

تور استانبول

احتمالا یکی از ساده ترین غذاهای فست فود در ترکیه، Gözleme است که در بین مردم محلی محبوبیت زیادی دارد. مشابه کرپ، این غذا نیز از خمیر ترکیه ای صاف شده که با دست رول می شود و با مواد مختلف از قبیل پنیر، گوشت، سبزیجات و سیب زمینی پوشیده شده و سپس درون فر قرار داده می شود.

 

17. Simit (سیمیت)

تور استانبول

یکی دیگر از غذاهای خیابانی بسیار محبوب، Simit نام دارد. ارزان ترین تنقلاتی که شما در خیابان ها می توانید پیدا کنید، این نان های دایره ای معمولا با دانه های کنجد پوشانده می شوند و می توانید آن را به تنهایی یا با مربا، پنیر خامه ای یا نوتلا بخورید.

 

18. دوندورما (بستنی ترکی)

تور استانبول

این ممکن است مانند بستنی های معمولی بوده و حتی طعمی مشابه داشته باشد. اما دوندورما بافتی کاملا متفاوت با سایر بستنی های جهان دارد. مواد تشکیل دهنده آن در برابر ذوب شدن مقاوم است و آن را کمی کش دار می کند. فروشندگان دوندورما به خاطر نمایش های جذاب خود در کنار خیابان شناخته می شوند به طوریکه توده های عظیم بستنی را به طرز شگفت انگیزی در هوا می چرخانند و در مقابل چشم مشتریان بستنی های آنها را سر و ته می کنند.

 

19. مراقب باشید در خیابان پشتی استانبول گم نشوید

تور استانبول

هنگامی که شما تور استانبول را در لیست سفرهای خود قرار دادید وقت آن رسیده است که کمی عمیق تر با این شهر آشنا شوید. از محله های توریستی بیرون بیایید و از محله های بومی در اطراف شهر دیدن کنید. در اینجا، شما می توانید طعم واقعی زندگی روزمره در استانبول را بچشید.

آژانس گردشگری زیما سفر پارس ارائه دهنده تور استانبول ویژه مهر ماه  می باشد. برای دریافت اطلاعات در مورد تور استانبول ارزان و تور استانبول لحظه آخری با شماره 02174634 با همکاران ما تماس بگیرید.

برای خواندن بخش اول این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید.


19 کاری که باید در تور استانبول انجام دهید – بخش اول



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 406
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 3 مهر 1397 | 11:04 | نویسنده : زیما سفر پارس |

6 نکته مهم برای اولین سفر به چین

چین یک کشور شگفت‌انگیز، با قرن‌ها سابقه از تاریخ و فرهنگی غنی است. اما همین موضوع در اولین سفر به چین می‌تواند یک شوک فرهنگی برای شما باشد!

مطمئن باشید که در این کشور موارد عجیبی منتظر شماست. پس بهتر است قبل از سفر به چین از این موارد مطلع باشید؛ تا یک تعطیلات بدون استرس و به یاد ماندنی را با تور چین تجربه کنید

در اولین سفر به چین این نکات را به خاطر بسپارید

برنامه ریزی برای دریافت ویزا

اگر برای سفر از تور چین استفاده می‌کنید؛ بخش اصلی این مسئولیت را تور برای شما انجام خواهد داد؛ و در صورت لزوم راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهد.

اما اگر شخصا می‌خواهید برای این سفر اقدام کنید؛ بهتر است دو ماه قبل از سفر برای دریافت ویزای ورود به چین درخواست دهید.

دریافت ویزای چین هزینه‌های مشخصی دارد و مراحل مختلفی را باید طی کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است که حتی اگر بدون استفاده از تور می خواهید به چین سفر کنید؛

برای دریافت ویزا از مشاوره آژانس‌های گردشگری بهرمند شوید.

بهترین زمان برای سفر به چین

چین در فصل تابستان معمولا آلوده و پر رطوبت است. در نتیجه ممکن است اگر مقداری حساس باشید، این فصل برای سفر شما مناسب نباشد.

هرچند بیشتر گردشگران خارجی با توجه به زمانبندی تعطیلات خود؛ این فصل را برای سفر به چین انتخاب می‌کنند.

اما اگر دوست دارید در هوایی خنک‌تر و شلوغی کمتر از چین بازدید کنید؛ اواخر اکتبر تا ماه مارس، بهترین زمان برای انجام این کار است.

از کجا بازدید کنیم؟

برای اولین سفر شما به چین، بیشترین توصیه‌های توریستی پکن، شانگهای، شیان و گیلین است. این مناطق مختلف دارای شرایط آب و هوایی مختلف و جاذبه‌های گردشگری متنوعی در طول سال هستند،

پس مطمئن شوید که در اولین سفر به چین به این شهرها سر می‌زنید.
مهمان نوازی مردم محلی در شهرهای مختلف چین زبانزد است؛ و می توانید روی آن حساب کنید. اگرچه ممکن است همه چیز به مذاق شما خوش نیاید.
در نهایت اگر به طبیعت علاقه دارید بازدید از منطقه Qinghai را از دست ندهید. این منطقه که در مرز تبت قرار دارد مملو از چشم‌اندازهای طبیعی خیره‌کننده، دریاچه‌های زیبا و کوه‌های مختلف است.

زبان و ارتباطات

عدم آشنایی با زبان چینی و عدم آشنایی چینی‌ها با زبان انگلیسی مهم‌ترین مشکل برای یک خارجی هنگام سفر به چین است.

اگرچه بسیاری افراد در چین با زبان انگلیسی آشنایی دارند؛ اما در موارد بسیاری، بخصوص در شهرهای کوچک چنین شرایطی وجود ندارد.

در نتیجه بهتر است پیش از رفتن به چین چند کلمه اساسی را یاد بگیرید؛ و حتی آنها را در یک دفترچه یادداشت کنید.
همچنین بهتر است هرکجا که می‌روید کارت بیزنسی هتل محل اقامت خود را به همراه آدرس هتل، به زبان چینی همراه داشته باشد.

این کار کمک می‌کند که مطمئن باشید در هر زمان می‌توانید به محل هتل بازگردید.

سانسور

دولت چین تقریبا همه چیز را در رسانه‌ها، بخصوص اینترنت سانسور می‌کند. بنابراین شما نمی‌توانید از داخل کشور چین به سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و توییتر، اینستاگرام و... دسترسی پیدا کنید.

حتی ممکن است به سایت‌های معمول و مود علاقه خود هم دسترسی نداشته باشید. برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنم قبل از رفتن به چین یک اپلیکیشن VPN را روی دیوایس‌های خود نصب کنید.

فقط مطمئن شوید این اپلیکیشن در چین محدود نشده است. این کار کمک می‌کند بتوانید در مدت سفر به سایت‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

شوک فرهنگی

شیوه زندگی چینی‌ها بسیار متفاوت از اکثر کشورهاست؛ بنابراین سعی کنید قبل از سفر به چین در مورد آداب و فرهنگ آنها اطلاعات مختصری به دست آورید.

مثلا در شهرهای بزرگ چین ترافیک و آلودگی سنگین را تجربه می‌کنید؛ و بسیاری از مردم برای حفاظت از ریه‌ها از ماسک‌های جراحی استفاده می‌کنند.

همچنین بیشتر سرویس‌های بهداشتی در چین دستمال توالت ندارند. پس بهتر است به مقدار کافی دستمال توالت برای سفر خود کنار بگذارید.

یکی دیگر از موارد مهم قیمت گرفتن است. در ذهن فروشندگان چینی قیمت گرفتن یعنی تمایل کامل به خرید محصول. در نتیجه اگر قصد خرید ندارید بهتر است قیمت نگیرید.

همچنین چانه زدن در چین امری عادی است؛ پس هنگام هر خریدی به قدر کافی چانه بزنید.

از "تور چین " زیما سفر پارس دیدن فرمایید تا با تخفیف ها ، آفر ها و مشاوره آشنا شوید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 374
برچسب ها :

تاريخ : دوشنبه 2 مهر 1397 | 20:12 | نویسنده : زیما سفر پارس |